انتقال تجهیزات استراتژیک بندر چابهار با مصوبه دولت به بندر امام خمینی (ره)

مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان با بیان اینکه "تجهیزات استراتژیک بندر چابهار با مصوبه دولت به بندر امام خمینی (ره) منتقل شد"، گفت:هماهنگی‌ لازم برای انتقال 4 دستگاه گنتی‌کرین از بندر شهید رجایی به بندر چابهار انجام شده است.

به گزارش فرینا، بهروز آقایی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم در خصوص دلایل انتقال 5 دستگاه مکنده غلات بندر چابهار به بنادر امام خمینی (ره) و بندر شهید رجایی بندرعباس، افزود:‌ اسفندماه سال 97 با حضور وزیر راه و شهرسازی 8 دستگاه مکنده غلات در بندر چابهار به بهره‌برداری رسید. از این تعداد، 6 دستگاه متعلق به بندر امام خمینی (ره) بود.
آقایی ادامه داد: بر اساس مصوبه هیئت وزیران این تعداد دستگاه باید به بندر امام خمینی (ره) منتقل می‌شد. هیئت وزیران دستور داده که این کار انجام شود و سازمان بنادر و دریانوردی نیز آنرا اجرا کرد.
وی گفت: خریدهای این تجهیزات بر اساس نیاز بنادر کشور صورت گرفته، به دلیل آن‌که بندر چابهار تحریم نبود مونتاژ این دستگاه‌ها در اینجا (بندر چابهار) انجام شد و سهم هر بندر را انتقال داده‌اند.
مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان با بیان این‌که تاکنون 4 دستگاه مکنده غلات به بندر امام و یک دستگاه به بندر شهید رجایی منتقل شده است، تاکید کرد: اساسا به این میزان تجهیزات در بندر چابهار نیاز نداشتیم،‌ البته مصوبه را تغییر دادیم و اعلام کردیم احتمال دارد گنتی‌کرین‌های (جرثقیل دروازه‌ای) بندر چابهار با تاخیر وارد شود، بر این اساس 2 دستگاه مکنده غلات در این بندر باقی ماند.
آقایی در عین حال گفت: هماهنگی‌های لازم برای انتقال 4 دستگاه گنتی‌کرین از بندر شهید رجایی به بندر چابهار انجام شده است.
به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، 6 اسفندماه سال 97 طی مراسمی با حضور وزیر راه و شهرسازی 8 دستگاه مکنده با ظرفیت 600 تن، تولید مشترک آلمان و ماشین‌سازی اراک با قابلیت تخلیه کشتی‌های پست پاناماکس 150 هزار تنی به بهره‌برداری رسیده بود.

آمنه شهیدی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.