آمادگی شرکت گاز هرمزگان برای انتقال گاز به منطقه ویژه اقتصادی پارسیان

شرکت گاز هرمزگان با توجه به نقش منطقه ویژه اقتصادی صنایع انرژی بر پارسیان در رونق اقتصادی غرب برای فراهم کردن شبکه انتقال گاز به این منطقه ویژه اقتصادی آمادگی کامل دارد.

به گزارش فرینا به نقل ایرنا، مدیرعامل شرکت گاز هرمزگان گفت: همجواری پارسیان با منطقه گازی پارس جنوبی و عسلویه شرایط مناسبی را برای حوزه نفت و پتروشیمی ایجاد کرده است.
فواد حمزوی در دیدار با مدیرعامل منطقه ویژه صنایع انرژی بر پارسیان افزود: شرکت گاز استان این آمادگی را دارد با معرفی پیمانکاران قوی در کمترین زمان ممکن شرایط انتقال گاز به این منطقه ویژه را فراهم کند.
حمزوی نیز ایجاد زیرساخت‌های عمرانی در این منطقه ویژه اقتصادی را اولویت امسال ذکر کرد.
مسعود پاکزاد ابرازامیدواری کرد: در سال جاری عملیات اجرایی احداث ۳ پالایشگاه نفتی و مجتمع پتروشیمی آغاز شود.  
پاکزاد اظهارداشت: ایجاد ایستگاه گاز در منطقه ویژه اولویت مهمی است که با اتمام این طرح، امکان و انگیزه بیشتری برای سرمایه‌گذاری و احداث مجتمع‌های پتروشیمی ایجاد می‌شود.  
مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی صنایع انرژی بر پارسیان خاطرنشان کرد: با آغاز فرآیند احداث این مجتمع‌های بزرگ و کوچک آینده‌ای روشن برای غرب هرمزگان را متصور خواهیم بود.
صنایع انرژی بر پارسیان در محدوده ای افزون بر ۱۰هزار هکتار در شهرستان پارسیان هرمزگان واقع شده و تحت نظارت و مدیریت سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران «ایمیدرو» اداره می شود.
کمک به صادرات غیرنفتی محصولات صنعتی تولیدشده، تامین نیازهای داخلی در زمینه صنایع اصلی مادر، استفاده از منابع گازی موجود در پارس جنوبی و شمالی، اشتغال زایی و رفع محرومیت از منطقه وکاهش هزینه های تولید به منظور تسهیل ورود کشور به بازارهای رقابتی جهانی از اهداف مرتبط بر ایجاد این منطقه ویژه اقتصادی می باشد.
این منطقه در سال ۸۹ مورد تصویب مجلس شورای اسلامی قرار گرفت و در سال ۹۰ ابلاغ شد و طبق برنامه و طرح جامعی که مورد تدوین قرارگرفته در سال یک‌هزار و ۴۱۴ در زمینه استقرار صنایع مورد بهره برداری قرار می گیرد.
منطقه ویژه اقتصادی پارسیان در سال ۹۶ به عنوان شرکت توسعه صنایع انرژی بر پارسیان جنوب در هرمزگان ثبت شد.
در چشم انداز منطقه ویژه اقتصادی صنایع انرژی بر پارسیان در غرب استان هرمزگان تولید ۱۸ میلیون تن پتروشیمی، ۴ میلیون تن فولاد، ۶۰۰ هزار تن آلومینیوم و ۳میلیون تن آلومینا پیش بینی شده است.
شهرستان پارسیان در فاصله ۵۰۰ کیلومتری غرب بندرعباس مرکز استان هرمزگان واقع شده است.

آمنه شهیدی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.