مشاور امنیتی و انتظامی سازمان منطقه آزاد قشم خبر داد؛

جزایر ناز قشم در گام اول رفع تصرف

مشاور امنیتی و انتظامی سازمان منطقه آزاد قشم بر غیرقانونی بودن هرگونه دخل و تصرف در حريم 60 متري سواحل جزیره قشم و آثار طبیعی که به ثبت ملی رسیده اند؛ تاکید کرد.

به گزارش فرینا، حسین رفیعی با اشاره به رفع تصرف اراضی ملی در سواحل جزیره هنگام و جزایر ناز در هفته گذشته بیان داشت: بر اساس بند « د» ماده 2 و مواد 4 و 7 اراضي ساحلي شهرها، هرگونه دخل و تصرف در حريم 60 متري ساحل ممنوع است و اين قاعده همچنین شامل كساني كه داراي سند مالكيت هستند، نيز مي‌شود. 
رفیعی همچنین به همکاری نیروهای دریابانی اشاره کرد و افزود: در همین راستا، اراضی متصرف شده در سواحل جزایر ناز که به عنوان یک اثر ملی و طبیعی به ثبت رسیده و کاربری گردشگری دارد، با مجوز و همراهی مقتدرانه دادستان شهرستان، رفع تصرف شد و این روند تا رفع تصرف کامل این جزایر از اماکن ساخته شده غیرقانونی، ادامه دارد.
مشاور امنیتی و انتظامی سازمان منطقه آزاد قشم با ذکر این نکته که باید از میراث طبیعی نیز مانند میراث فرهنگی و آثار تاریخی حمایت کرد، ادامه داد: استفاده از سواحل دریا و مناطقی که به ثبت ملی رسیده اند، حق همه مردم جزیره و کشور است و حفظ این حرائم در منطقه ای که در صنعت گردشگری سابقه ای دیرینه در سطح ملی و بین المللی دارد، برای استفاده عمومی،  امری واجب و بدیهی است.
وی با اشاره به حقوق مالکیتی افرادی که در ساحل این جزایر (در گذشته و حال حاضر) اقدام به ساخت و ساز کرده اند، گفت: سازمان منطقه آزاد قشم به منظور احترام به حق مالکیت این افراد، با برگزاری کمیسیون های لازم در مورد انتقال این مالکیت به منطقه دیگری در جزیره قشم و معادل سازی این زمین ها با زمین های جدید، به صورت کاملا منصفانه تصمیم خواهد گرفت.
به گفته رفیعی، با توجه به حاشیه سازی های اخیر و نشر اکاذیب توسط شبکه های معاند، دستگاه های قضایی با کسانی که به نشر اکاذیب اقدام کرده اند، بر خورد خواهد کرد.
مشاور امنیتی و انتظامی سازمان منطقه آزاد قشم با تاکید بر نقش تعاملی دستگاه قضایی و قدردانی از زحمات دادستان شهرستان قشم در اقدام فوری و به موقع جهت آزادسازی اراضی مذکور و تخریب سازه های غیرقانونی در این مناطق عنوان داشت: همکاری این نهاد و به ویژه شخص دادستان، همواره در پیشبرد اقدامات ما در بخش های مختلف قانونی و خصوصا در رفع تصرف از اراضی ملی، بهترین همراه بوده است.

خبرنگار منطقه آزاد قشم امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

آخرین اخبار آرشیو