از 24 معلم نمونه ماکویی تجلیل شد

در مراسمی به مناسبت گرامیداشت مقام معلم و با حضور فرماندار، امام جمعه، مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو و جمعی از مسئولان و فرهنگیان از ۲۴ معلم نمونه شهرستان ماکو تجلیل به‌عمل آمد.

به گزارش فرینا به نقل از ایرنا، مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو در این آیین، شغل معلمی را برگرفته از رسالت انبیا و مقام معلم را از دیدگاه قرآن کریم بسیار رفیع، ارزشمند و قابل احترام دانست و اظهار داشت: دستیابی به حکمرانی مطلوب اسلامی در نظام توسعه، نیازمند تربیت نیروی انسانی متناسب با این حکمرانی است.

محمدرضا عبدالرحیمی افزود: آموزش و پرورش و تعلیم و تربیت نیروی انسانی، بنیاد اصلی حرکت جوامع در مسیر پیشرفت و توسعه یافتگی‌ است و تربیت این نیروی انسانی از ابتدا در مدارس آغاز می‌شود.

عبدالرحیمی با اشاره به نقش بی‌بدیل معلمان در مقام هدایت و پی‌ریزی بنیان‌های توسعه ادامه داد: سازمان منطقه آزاد ماکو بخش مهمی از تلاش‌های حوزه‌های فرهنگی اجتماعی خود در سطح منطقه را با محوریت معلمان پیش خواهد برد و بطور حتم‌ این مهم را با شکل‌گیری هسته فکری از میان این فرهیختگان در آینده انجام خواهد داد.

وی با بیان اینکه معلمان همواره نقش سازنده‌ای در عرصه‌های علمی و فرهنگی کشور ایفا کرده‌اند افزود: امروز انتقال دانایی و تربیت نسل جدید کلید توسعه در هر جامعه‌ای است و نظام تعلیم و تربیت به عنوان رکن اصلی در این فرآیند از جایگاه ارزشمندی برخوردار است.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو اضافه کرد: آغاز احداث سه باب مدرسه جدید در روستاهای «آداغان»، «قیرکندی« و شهر «یولاگلدی» با اختصاص بیش از ۱۱۲ میلیارد ریال اعتبار از سوی سازمان منطقه آزاد ماکو در هفته جاری، هدیه این سازمان به مناسبت روز و هفته معلم به جامعه فرهیخته آموزش وپرورش و مردم فهیم و شایسته این منطقه است.

امام جمعه ماکو نیز در  این آیین با بیان اینکه‌ علم‌آموزی و تعلیم بدون توجه به فرامین دینی و تربیت صحیح بی‌اثر بوده و علم بدون تربیت آفت می‌شود، اظهار داشت: تعلیم و تربیت همراه با حفظ ارزش‌های والای انسانی در دین اسلام از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است و از آنجا که نخستین معلم انسان‌ها ذات اقدس الهی است ارزش و جایگاه معلم مشخص است.

حجت‌الاسلام سیدمحمد هاشمی تاکید کرد: تعلیم و تربیت می‌تواند به رشد و ارتقای جسمی و روانی انسان کمک کند، زیرا اگر علم همراه با تربیت، تزکیه و ایمان نباشد، آفت می‌شود که به مراتب خطرناک‌تر از جهل است که ترامپ (رییس جمهوری امریکا) نمونه‌ای بارز از این گونه انسان‌های تربیت نیافته است.

مدیرآموزش و پرورش شهرستان ماکو نیز گفت:‌ این مراسم به صورت نمادین و با حضور عده معدودی از معلمان به دلیل شرایط خاص بیماری کرونا برگزار می‌شود.

نادر بهرامی با اشاره به اینکه خدمات جامعه فرهنگی به خصوص در ایام کنونی چه در عرصه مجازی و تولید محتوا و چه در عرصه آموزش و کمک به نیازمندان قابل تقدیر و ارزش است، افزود: تلاش فعالان تعلیم و تربیت با هیچ مسوولیتی قابل مقایسه نیست و معلمان، شخصیت اجتماعی افراد را شکل داده و نقش غیرقابل انکاری در تربیت نیروی انسانی دارند.

شهرستان ماکو با بیش از ۱۰۰ هزار نفر جمعیت در شمال آذربایجان غربی واقع شده است.

آمنه شهیدی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

آخرین اخبار آرشیو