کلنگ احداث ۳ باب مدرسه در منطقه آزاد ماکو به زمین زده شد

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو گفت: به همت سازمان منطقه آزاد ماکو ، همزمان ۳ باب مدرسه در شهرستان ماکو ، شوط و پلدشت کلنگ زنی شد .

به گزارش فرینا به نقل از ایرنا، محمدرضا عبدالرحیمی در آیین کلنگ زنی یک باب مدرسه ۹ کلاسه در روستای «آداغان» از توابع شهرستان ماکو  افزود: این واحد آموزشی در راستای ایفای مسوولیت اجتماعی و با توجه به اهمیت موضوع آموزش و پرورش برای مجموعه منطقه آزاد و خدمات رسانی به روستاهای محروم منطقه به پاس قدردانی از زحمات معلمان احداث می شود.

عبدالرحیمی گفت: این پروژه در زمینی به مساحت و زیربنای هزار و ۵۰۰ متر مربع احداث می شود.

وی ادامه داد: این مدرسه با هزینه ۴۱ میلیارد ریال که اعتبار آن از سوی سازمان منطقه آزاد ماکو تامین می شود در مدت زمان یکسال احاث خواهد شد.

مدیرعامل سازمان منطقه آزا ماکو، روستای «آداغان» را یکی از روستاهای مهم شهرستان ماکو عنوان کرد و اظهار داشت: این روستا نیاز به رسیدگی و توجه بیشتر دارد و خوشبختانه طی روزهای گذشته نیز شاهد آبرسانی به این روستا بودیم.
عبدالرحیمی اضافه کرد: ۲ باب مدرسه ۸ و ۱۰ کلاسه نیز هفته جاری در شهر «یولاگلدی» شهرستان شوط و روستای «قیرکندی» شهرستان پلدشت در مجموع با اعتبار ۷۱ میلیارد ریال توسط سازمان منطقه آزاد ماکو به مناسبت هفته معلم کلنگ زنی می شود.

گفتنی است؛ مساحت منطقه آزاد ماکو حدود پنج هزار کیلومتر مربع و جمعیت آن بر اساس نتایج سرشماری عمومی نفوس و مسکن سال ۱۳۹۵، حدود ۲۰۰ هزار نفر است.
منطقه آزاد ماکو به عنوان بزرگترین منطقه آزاد کشور دارای ۱۴۰ کیلومتر مرز مشترک با کشور جمهوری آذربایجان و ۱۳۰ کیلومتر مرز مشترک با کشور ترکیه است.

آمنه شهیدی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

آخرین اخبار آرشیو