مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان:

بندرچابهار قابلیت تبدیل شدن به قطب تجاری منطقه را دارد

مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان گفت: بندر چابهار به عنوان بزرگترین بندر اقیانوسی کشور با موقعیتی منحصر بفرد و برخورداری از زیرساخت‌های مناسب بندری و تجهیزات پیشرفته قابلیت تبدیل شدن به قطب تجاری منطقه را دارد. 

به گزارش فرینا، بهروز آقایی روز شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا با تشریح قابلیت و ظرفیت‌های بندرچابهار اظهارداشت: با وجود ۲ بندر شهید بهشتی و شهید کلانتری امکان پهلوگیری، تخلیه و بارگیری کشتی‌های اقیانوس پیما و همچنین رونق ترانزیت و صادرات در جنوب شرق کشور فراهم شده که با ایجاد دو اسکله جدید در فاز ۲ طرح توسعه عملیات تخلیه و بارگیری در این بندر استراتژیک با رشد چشمگیری همراه خواهد شد.

آقایی بیان کرد: پروژه‌های زیرساختی بندر شهید بهشتی چابهار با شتاب در حال توسعه بوده به گونه‌ای که در فاز ۲ این طرح ۸۶ درصد عملیات استحصال از دریا انجام شده است.

وی ادامه داد: ظرفیت‌های این بندر استراتژیک باعث شده سرمایه گذاران زیادی متقاضی سرمایه گذاری در اراضی پسکرانه آن باشند که ایجاد زیرساخت‌های لازم برای این امر، در دستور کار اداره‌کل بنادر و دریانوردی این استان قرار گرفته است.

مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان افزود: در این راستا موج شکن به طول هزار و ۴۷۰ متر با مصالح سنگی به حجم ۱.۶ میلیون متر مکعب به منظور ایجاد فاز یک تا پنج این بندر ساخته شده است.  

آقایی اظهارداشت: لایروبی و استحصال حوضچه و کانال دسترسی به حجم ۱۵.۸ میلیون متر مکعب در جهت راه‌اندازی فاز یک و ۲ طرح توسعه بندر شهید بهشتی از دیگر اقداماتی است که در راستای توسعه زیرساخت‌های این بندر بزرگ اقیانوسی انجام شده است.

وی بیان کرد: ساخت دایک زون ۳ به طول ۲ هزار و ۵۰۰ متر با استفاده از مصالح سنگی به حجم ۶۰۰ هزار متر مکعب در فاز ۲ طرح توسعه بندر شهید بهشتی چابهار از دیگر اقدامات انجام شده در این زمینه است.

مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان با اشاره به پیشرفت ۹۴,۶۸ درصدی فاز نخست طرح توسعه بندر شهید بهشتی، گفت: مطالعات فاز ۲ این طرح شامل محوطه سازی، تاسیسات و ساختمان و همچنین گمانه‌های شناسایی آن در حال انجام است.

آقایی خاطرنشان کرد: استحصال حدود ۳۸ هکتار اراضی در بندر شهید بهشتی حدود ۸۶ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و این عملیات در جهت راه‌اندازی فاز ۲ انجام شده است.

آمنه شهیدی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

آخرین اخبار آرشیو