سرمایه‌گذاری ۱۲۰۰ میلیارد ریالی بخش خصوصی در زمینه دامپروری ماکو

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو گفت: سرمایه‌گذاری یک هزار و ۲۰۰ میلیارد ریالی بخش خصوصی، منشا تحول بزرگ در صنایع دامپروری و لبنی منطقه خواهد بود.

به گزارش فرینا به نقل از ایرنا، محمدرضا عبدالرحیمی روز یکشنبه در حاشیه بازدید از آخرین وضعیت احداث پروژه بزرگ دامپروری و صنایع لبنی ۱۰ هزار راسی ارس دام آرشام وابسته به شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی (شستا) اظهار داشت: سایت این پروژه در ۱۱۶ هکتار مساحت و با پشتیبانی یک‌هزار هکتار زمین کشت علوفه در کنار روستای قیقاچ شهرستان پلدشت قرار دارد.

عبدالرحیمی با اشاره به اینکه طی ۲۰ روز آینده سوله‌های ساخته شده فاز اول به سایت منتقل و نصب خواهد شد، ادامه داد: با اتمام و بهره برداری از این طرح، ۵۰۰ فرصت شغلی در منطقه ایجاد خواهد شد.

وی اظهار داشت: منطقه ماکو و زمین‌های مستعد کشاورزی پایاب سدهای مختلف به ویژه سد کرم‌آباد درصورت تکمیل کامل شبکه‌های اصلی و فرعی به یکی از قطب‌های مهم کشاورزی و دامپروری تبدیل خواهد شد.

مساحت منطقه آزاد ماکو حدود پنج هزار کیلومتر مربع و جمعیت آن بر اساس نتایج سرشماری عمومی نفوس و مسکن سال ۱۳۹۵، حدود ۲۰۰ هزار نفر است.

منطقه آزاد ماکو به عنوان بزرگترین منطقه آزاد کشور دارای ۱۴۰ کیلومتر مرز مشترک با کشور جمهوری‌ آذربایجان و ۱۳۰ کیلومتر مرز مشترک با کشور ترکیه است.

خبرنگار منطقه آزاد ماکو امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.