وزیر صمت:

افزایش ظرفیت تولید آلومینیوم کشور به 785 هزار تن با افتتاح آلومینیوم جنوب

وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: ظرفیت تولید آلومینیوم کشور به 785 هزار تن با افتتاح آلومینیوم جنوب افزایش می باید.

به گزارش فرینا به نقل از شاتا، رضا رحمانی افزود: این طرح با ظرفیت تولید 300 هزار تن شمش آلومینیوم با سرمایه‌گذاری بالغ بر 1.2 میلیارد دلار در شهرستان لامرد استان فارس (منطقه ویژه اقتصادی لامرد) تکمیل شده است.
رحمانی تصریح کرد: سالکو به عنوان تنها واحد تولید کننده آلومینیوم کشور است که کلیه بخش های تولیدی اعم از واحد رکتیفایر، واحد احیاء، واحد آند سازی، واحد ریخته گری، تاسیسات و یوتیلیتی، و حتی تاسیسات تخلیه، انتقال و ذخیره سازی مواد اولیه در بندر را دارا است.

وی گفت: برای تامین زیرساخت های مورد نیاز تخلیه و بارگیری، در منطقه ویژه اقتصادی صنایع انرژی بر پارسیان، با سرمایه گذاری حدود 170 میلیون دلاری یک پست اسکله اختصاصی احداث شده است.

بهره گیری از مدرن ترین و بهینه ترین تکنولوژی تولید در کشور

وزیر صنعت، معدن و تجارت تصریح کرد: فناوری مورد استفاده در سالکو، مدرن ترین و بهینه ترین تکنولوژی تولید در کشور به شمار می آید و این واحد قابلیت تولید شمش آلومینیوم، بیلت و اسلب را دارد که امکان تامین برای واحدهای مصرف کننده داخلی و تنوع صادرات را فراهم آورده است.
رحمانی گفت: با راه اندازی این واحد بطور مستقیم 1500 نفر و بطور غیرمستقیم 5000 نفر مشغول به کار می شوند و عمده نیروهای جذب شده افراد بومی بوده و دوره های آموزشی مورد نیاز تخصصی جهت تولید برگزار شده است.

برنامه ریزی برای تامین مواد اولیه تولید شمش آلومینیوم

وی افزود: صنعت آلومینیوم جزو معدود صنایع فلزی است که در تامین مواد اولیه نیازمند برنامه ریزی مناسبی در این خصوص است؛ چند اقدام اساسی در این زمینه در دستور کار می باشد که از جمله آنها می توان به اجرای طرح نفلین سینیت سراب با هدف تولید پودر آلومینا از نفلین سینیت و تعریف طرح توسعه آلومینا در جاجرم اشاره کرد.

امضای تفاهم نامه با وزارت نفت برای تولید کک سوزنی و اسفنجی

وزیر صنعت، معدن و تجارت ادامه داد: با هدف تکمیل زنجیره ارزش آلومینیوم و عدم وابستگی کشور به کک سوزنی و کک اسفنجی، تفاهم نامه ای با وزارت نفت مبادله شده که آن وزارتخانه از طریق سرمایه‏ گذاری در پالایشگاه ‏های کشور اقدام به تولید کک سوزنی و کک اسفنجی نماید.

اجرای دو طرح نفلین سینیت سراب و آلومینای آرال در سال جهش تولید

رحمانی در خصوص برنامه های مدنظر برای سال جهش تولید در صنعت آلومینیوم کشور، گفت: 2 طرح اصلی نفلین سینیت سراب و آلومینای آرال در سال جاری آغاز خواهند شد که مرتبط با تکمیل زنجیره تامین آلومینیوم هستند و تولید شمش آلومینیوم کشور و آلومینا رشد تولید خواهند داشت.

آمنه شهیدی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

آخرین اخبار آرشیو