در گفتگو با اقتصاد ۲۴ مطرح شد؛

کیفیت ساخت مسکن در مناطق آزاد افزایش می‌یابد

مدیر فنی و زیربنایی دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی گفت: ارتقاء کیفیت ساخت و توجه ویژه به مسکن و بنای مترقی برای شهروندان مناطق آزاد از فعالیت‌های مهم مدیریت فنی و زیربنایی مناطق آزاد است.

به گزارش فرینا به نقل از اقتصاد۲۴، یکی از مهمترین مباحث در مناطق آزاد کشور، فعالیت های عمرانی و زیربنایی در آنهاست که در سال‌های اخیر اقدامات متنوعی برای ارتقاء کیفیت این بخش در مناطق آزاد صورت گرفته است.
در همین زمینه مهدی رعیتی، در مورد فعالیت های آموزشی به مهندسین در حوزه های عمرانی مناطق آزاد به خبرنگار اقتصاد۲۴ گفت: ما دو بخش فعالیتی داریم؛ یکی از آن‌ها طرح‌هایی است که برای کارکنان، پرسنل سازمان‌های مناطق و عوامل حوزه معاونت‌های فنی و عمرانی مناطق اجرا می شود که شامل یکسری دوره‌های آزمایش‌های تخصصی و ارتقاء سطح دانش و آگاهی برای آن‌ها می شود که دوره‌های آن به صورت مجازی و وبینار است و اساتید به صورت تخصصی بحث‌های مربوطه را مطرح می‌کنند. علاوه بر آن ما آموزش‌هایی برای مهندسانی داریم که ساکن، فعال و شاغل در شرکت‌های مختلف خصوصی و عمومی مناطق آزاد هستند که در این دوره برای هر یک از رشته‌ها بین ۸۰ تا ۱۲۰ ساعت دوره تخصصی مرتبط با رشته فعالیت آن‌ها طراحی شده است.

رعیتی افزود: این آموزش‌ها توسط اساتیدی که در مرکز راه و شهرسازی هستند تدریس می‌شود و مطابق استاندارد‌های روز و مباحث تکنولوژی و آئین نامه‌های صادره هستند.
وی توضیح داد: در وبینار برخلاف سمینار حضور فیزیکی افراد لازم نیست و شرکت کنندگان در دوره‌ها امکان پرسش و پاسخ را به صورت مجازی دارند و بر اساس ثبت نامی که از قبل انجام می‌دهند، حضور پیدا می‌کنند. سال گذشته فعالیت این جلسات به صورت حضوری برگزار می‌شد و هزینه زیادی داشت و در حقیقت زمانی که این دوره‌ها در مناطق تشکیل می‌شد در حدود ۳۰ میلیون هزینه می‌کردیم، اما الان با مصرف اینترنت و استفاده از پهنای باندی که در اختیار افراد است و بدون هیچ گونه هزینه اضافی و از خانه و محل کار می‌توانند مباحث را دنبال کنند.

مدیر فنی و زیربنایی دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی گفت: ما دو کلید واژه مهم داشتیم که یکی از آن‌ها مدیریت پرت بوده و دیگری کم کردن فاصله تکنولوژی صنعت ساخت، که اصطلاحا به بحث ساخت و ساز‌های عمرانی اطلاق می‌شود. هدف نیز کم کردن فاصله تکنولوژی کشور با کشور‌های روز دنیا است. در این حوزه با جدیت به دنبال پیاده سازی BIM هستیم. BIM به فرآیند مدل سازی اطلاعات ساختمان و پروژه گفته می‌شود.
رعیتی خاطرنشان کرد: ما با همکاری ۶ دانشگاه این پروژه را پیگیری می‌کنیم و ارتباط تنگاتنگی با دانشگاه داریم و در همین رابطه شورای سیاست گذاری و شورای اجرایی پیاده سازی را تشکیل داده‌ایم.
وی گفت: این شورا با اساتید و عوامل ما به صورت مرتب در ارتباط است و رصد می‌کند تا به شکل اصولی و دقیق مبحث پیاده سازی اجرایی شود. BIM مواهب بسیاری دارد که از آن جمله می‌توان به کاهش هزینه‌ها تا ۳۰ درصد اشاره کرد. در واقع با پیاده‌سازی این فرایند ۷۰ درصد دوباره کاری ها کاهش یافته و آسیب کمتری به محیط زیست وارد می‌شود و سرعت پروژه‌ها نیز تا حدود ۴۰ درصد افزایش پیدا می‌کند.

مدیر فنی و زیربنایی دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی در پایان تاکید کرد: ارتقاء کیفیت ساخت و توجه ویژه به مسکن و بنای مترقی برای شهروندان مناطق آزاد از فعالیت‌های مهم مدیریت فنی و زیربنایی دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی است.

آمنه شهیدی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

آخرین اخبار آرشیو