بهره برداری از 34 واحد اقتصادی در منطقه ویژه اقتصادی خراسان جنوبی تا پایان امسال

مدیر عامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی خراسان جنوبی با بیان اینکه مهم ترین محرک توسعه اقتصادی استان وجود منطقه ویژه اقتصادی است گفت: تا پایان سال 34 واحد اقتصادی به بهره برداری می‌رسد.

به گزارش فرینا به نقل از خبرگزاری تسنیم، مرتضی صفدری زاده در بازدید استاندار خراسان جنوبی از منطقه ویژه اقتصادی استان اظهار داشت: مهم ترین محرک توسعه اقتصادی خراسان جنوبی، منطقه ویژه اقتصادی است و پتانسیل‌های زیادی دارد.
صفدری زاده با بیان این‌که سازمان منطقه ویژه اقتصادی استان در راستای تحقق شعار سال و جهش تولید گام‌های خوبی برداشته و تلاشها را برای افزایش تولید به کار بسته است افزود: مرز یکی از پتانسیل‌های قوی برای خراسان جنوبی است و منطقه ویژه خراسان جنوبی با ورود بخش خصوصی ایجاد شده و همواره اداره می‌شود.
وی گفت: یکی از خصوصیات این منطقه وجود نقطه مفصله است و تمام ظرفیت‌های قانونی را به کار گرفتیم تا برای استان رشد وت وسعه را محقق سازیم چرا که این استان دارای مزیت‌های زیادی است و در این سالها با نگاه‌های ویژه استاندار در بخش‌های اقتصادی،اجتماعی، فرهنگی، ورزشی، پویایی دارد .
مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی خراسان جنوبی، رشد و توسعه امروز خراسان جنوبی را مدیون تلاش های استاندار دانست و افزود: سایت مرکزی ما براساس مزیت‌های نسبی راه اندازی شده و واحدهایی که در این منطقه ایجاد می‌شود، با دقت نظر تلاش می‌شود از نظر حرفه‌ای بررسی شود تا تبدیل به منطقه ویژه فعال باشد و تا جایی که اطلاعاتمان اجازه دهد واحدهایی با مزیت‌های استان قرار گیرد.
صفدری زاده، همجواری با کشور افغانستان و قرار گرفتن در مرکز سقل جنوب کشور را از دیگر مزیت های خراسان جنوبی دانست و بیان داشت: نگاه بخش خصوصی نگاهی توسعه‌ای است.
وی با بیان اینکه در مجموع در این مجموعه 49 واحد وجود دارد افزود: ادعا داریم که اگر طرحی توجیهی مدون باشد کمتر از 72 ساعت مجوزهای لازم را از منطقه دریافت می‌کند و تا کنون یکی از اتفاقات مهم که در سال گذشته رقم خورده است،تردد میانگین 750 کامیون در مرز ماهیرود بود و امسال این میزان تردد افزایش می‌یابد.
مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی خراسان جنوبی گفت: اکنون 16 واحد اقتصادی با سرمایه 130 میلیارد تومان در این منطقه به بهره برداری رسیده است و 34 واحد نیز تا دهه فجر امسال با سرمایه 250 میلیارد تومان به بهره برداری می‌رسد.
صفدری زاده با اشاره به توانمندی‌های مرز ماهیرود و درخواست 24 ساعته شدن این مرز از سوی افغان بیان داشت: در صورت محقق شدن 24 ساعته این مرز، توسعه چشم گیری حاصل می‌شود.
وی با بیان این‌که تمامی نیروهای منطقه ویژه اقتصادی استان نیروهای بومی هستند افزود: خراسان جنوبی به ویژه مرکز استان از نبود یک مرکز خرید پیشرفته رنج می‌برد که در این راستا آمادگی داریم برای تحقق مرکز خرید پیشرفته در مرکز استان پیگیری کنیم.

آمنه شهیدی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

آخرین اخبار آرشیو