رونق تجارت و ترانزیت در بندر چابهار

مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان گفت: در 10 روز گذشته 12 کشتی در بندر چابهار تخلیه و بارگیری شده است.

به گزارش فرینا به نقل از خبرگزاری صدا و سیما ی مرکز سیستان و بلوچستان، بهروز آقایی افزود: هم اکنون این بندر مجهز به 3 دستگاه مکنده است که کالا‌هایی مانند غلات را به سرعت به صورت مکش از کشتی‌ها تخلیه می‌کند.

آقایی گفت: 5 دستگاه مکنده هم که به دیگر بنادر کشور تعلق داشته، بر اساس مصوبه هیات عامل سازمان بنادر و دریانوردی کشور، از چابهار به این بنادر انتقال داده شده است.
وی افزود: اکنون ظرفیت تخلیه و بارگیری بندر شهید بهشتی چابهار، بیش از 13 میلیون تن در سال است که از ظرفیت زیر ساخت‌های اسکله‌ای این بندر بسیار فراتر است.
معاون مهندسی و توسعه امور زیربنایی سازمان بنادر و دریانوردی کشور هم گفت: ظرفیت تخلیه و بارگیری بندر چابهار پس از افتتاح فاز اول طرح توسعه از 2 و نیم میلیون تن در سال به 8 میلیون تن رسیده است.
الله یاری افزود: جابجایی تجهیزات در بنادر مرسوم است و چنانچه بندر چابهار هم به تجهیزاتی نیاز داشته باشد، از دیگر بنادر تامین می‌کنیم.
یاری گفت: 110 دستگاه مختلف برای بندر شهید بهشتی در حوزه دریایی و بندری پیش بینی شده که برای تکمیل تجهیزات زیر ساخت است.
یادآوری می‌شود، فروردین ماه امسال 203 کانتینر از گندم اهدایی هندوستان به افغانستان در بندر چابهار تخلیه و با ناوگان حمل و نقل سیستان و بلوچستان و از طریق مرز میلک در شمال استان، به افغانستان ترانزیت شده است.
عمده کالا‌های صادراتی از بندر چابهار کلینکر و سیمان است وعمده کالا‌های وارداتی گندم و جو است.

آمنه شهیدی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

آخرین اخبار آرشیو