اختصاص 7میلیارد ریال اعتبار به ساخت المان های شهری در قشم

مدیر امور شهری و روستایی سازمان منطقه آزاد قشم با ارایه عملکرد این واحد در سال 98، از اختصاص 7میلیارد ریال اعتبار به ساخت المان های شهری خبر داد.

به گزارش فرینا، فرج طهماسبی با اشاره به فعالیت های انجام شده توسط این مدیریت در بخش زیباسازی شهری بیان داشت: با حمایت و تاکید مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم مبنی بر لزوم تامین آسایش روانی و بصری شهروندان، در سال گذشته 7 میلیارد ریال اعتبار صرف سفارش ساخت و خرید 27 المان شد.
طهماسبی ادامه داد: از مجموع تعدا المان های مذکور تعداد 14 آیتم تحویل شده که تعداد بیش از 70% آن ها نصب و بقیه نیز در حال نصب می باشند. بخشی از این المان ها در مکان هایی مانند؛ پارک ایران زمین، نخل زرین، پارک کودک سینما دریا، پارک زیتون و چهار راه های سعدی و سرخس نصب شده است.
مدیر امور شهری و روستایی سازمان منطقه آزاد قشم با تاکید بر نقش زیباسازی فضای شهری گفت: رنگ آمیزی، ایجاد فضای سبز و نصب المان های شهری، تاثیرپذیری بسیاری در تلطیف روحیه انسان ها داشته و آرامش روانی را در ذهن و حافظه افراد متبلور می کند.

*استفاده از رنگ و نور در ایجاد جلوه های بصری مطلوب شهری

طهماسبی از رنگ آمیزی، نصب مجسمه و مبلمان شهری و اضافه کردن عناصر زیبا به سیمای شهری به عنوان یکی از اهداف مدیریت امور شهری و روستایی سازمان منطقه آزاد قشم یاد کرد و عنوان داشت: به منظور افزایش نشاط شهروندان، رنگ آمیزی 90 باکس برق، 100 مخزن زباله بزرگ و بیش از 15 دیوار نمای شهری در سال گذشته به انجام رسیده و روند اجرای نقاشی های دیواری در سال جاری نیز ادامه خواهد داشت.
وی یکی از نواقص سیمای شهری قشم را در چند سال اخیر، فقدان نورپردازی مناسب در معابر و محل های پرتردد شهر دانست و افزود: این مقوله یکی از مطالبات مردمی بوده که سال گذشته به دستور مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم با برنامه ریزی مناسب و تخصیص اعتبار، پروژه نورپردازی شهر قشم شروع و اجرای عملیات نورپردازی در 5 نقطه در دستور کار قرار گرفت.
مدیر امور شهری و روستایی سازمان منطقه آزاد قشم ادامه داد: متاسفانه شیوع بیماری کرونا در کشور با تعطیلی بسیاری از کارگاه های سازنده مصالح نورپردازی، همراه شد که به همین دلیل علیرغم پیش بینی اتمام کار نورپردازی قبل از شروع سال 99، مراحل اتمام و بهره برداری از این پروژه به سال جاری موکول شد.
طهماسبی ضمن ابراز امیدواری پایان بیماری کرونا و ادامه کارهای زیباسازی از جمله خرید و نصب بقیه المان های پیش بینی شده، نقاشی های دیواری، بازسازی میادین فرسوده، توسعه پارک ها و فضای سبز و نورپردازی معابر بیان داشت: با همراهی و حمایت های همیشگی مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم برای اجرای این پروژه ها در سال جدید، به زودی شاهد تحولی در فضای شهری و ایجاد محیطی مناسب و شاداب برای مردم جزیره و گردشگران خواهیم بود.

آمنه شهیدی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.