روابط عمومی ضرورتی انکار ناپذیر در تشکیل و استمرار نظام های سیاسی

همگان می دانند روابط عمومی تاریخی به قدمت بشریت دارد و ضرورتی است انکارناپذیر که بدون آن شکل گیری بسیاری از نظام های سیاسی حاکم غیر قابل تصور است.

عمده فعالیت نظام های سیاسی با رویکرد ایجاد بستر مناسب جهت اجرای برنامه ها آتی خود مربوط به حوزه تبلیغات و اطلاع رسانی است که این مهم امروزه برعهده روابط عمومی است.

هر چند سرعت تحولات اجتماعی، تغییر سبک زندگی و قرار گرفتن در عصر انقلاب الکترونیک وحاکمیت شبکه های فضای مجازی بر حیات بشریت فعالیت روابط عمومی را سخت و پیچده کرده و در این بین ممکن است مشکلاتی نیز شکل گیرد که تنها راه حل آن فهم دقیق مشکلات پیش آمده با توجه به مولفه های امروزی و نسخه پیچی لازم با رویکرد ترمیم اعتماد عمومی جامعه است.

اما هنگامی که و ضعیت روابط عمومی در شرایط امروز کشور از بعد اهمیت فعالیت مورد مداقه و بررسی قرارگیر‌د، شاید بتوان به نکات جالبی دست یافت. قطعا در شرایط تحریم و در بزنگاه های حساسی که دشمن اعتماد عمومی جامعه را به عنوان بزرگ ترین سرمایه اجتماعی نظام مورد هدف قرارداده و سعی نموده تا با برعکس جلوه دادن حقایق و تغییر واقعیت ها زمینه های بی اعتمادی را در بین آحاد جامعه گسترش دهد و زمینه حمله به کارگزاران نظام را فراهم آورد، آنگاه است که روابط عمومی وحوزه رسانه با فهم دقیق شرایط حاکم و با زمان شناسی و مخاطب شناسی درست در صف مقدم این نبرد وارد عملیات گردیده و با تبین واقعیت ها و تحلیل شرایط زمینه را برای مشارکت عموم جامعه در فرآیند تحولات مثبت فراهم‌ می کند. با این اقدام در ترمیم بخشی از اعتماد از دست رفته موثر واقع می گردد که این بخش از کار نیازمند پذیرش واقعی روابط عمومی و اعتماد و لزوم حمایت از آن است . هر چند شرایط درهم تنیده اجتماعی فشارهای زیادی را به روابط عمومی متحمل می سازد ولی صبر وحوصله و بردباری و تحمل نظرات منتقدین و مخالفین و تعامل و گفتگو با مخاطبین و تقسیم برخی از مسولیت ها درحوزه اجتماعی می تواند راه گشای بسیاری از از مصائب امروزی ما باشد.

روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد اروند ضمن تبریک این روز به کلیه فعالین این حوزه سعی نموده تا با حذف کلیه محدودیت های ارتباطی با جامعه هدف و مخاطبین خود و با ایجاد بستر اعتماد متقابل، بتواند در زمینه اجرای برنامه های حاکمیتی و ترمیم اعتماد عمومی جامعه موثر واقع گردد‌.

** یادداشت | ریاض علی فرحانی، مدیر روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد اروند

آمنه شهیدی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

آخرین اخبار آرشیو