پیام مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم به مناسبت روز جهانی ارتباطات و روابط عمومی

  • يکشنبه 28 ارديبهشت 1399 - 13:00
  • قشم
  • 0 دیدگاه
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم با انتشار پیامی فرا رسیدن روز جهانی ارتباطات و روابط عمومی را به همه فعالان حوزه ارتباطات و روابط عمومی سازمان ها و موسسات دولتی، عمومی و خصوصی تبریک گفت و نقش این فعالان را در توسعه و پیشرفت جوامع امروز غیرقابل انکار خواند.

به گزارش فرینا، حمیدرضا مومنی در این پیام ارتباطات و روابط عمومی ها را دو بال توسعه نامید و بر ضرورت هماهنگی و هم پوشانی این دو بال برای پیشبرد برنامه های توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی در هر جامعه تاکید کرد.

متن کامل این پیام به شرح ذیل است:

ارتباطات امروز شالوده اصلی زندگی انسان ها را تشکیل می دهد و تصور یک زندگی بدون ارتباطات برای انسان هایی که در میان انبوهی از شبکه های رسانه ای و شبکه های اجتماعی در فضای مجازی و همچنین شبکه های رایانه ای و مخابراتی و ارتباطی جاده ای، ریلی، هوایی و دریایی زندگی می کنند، یک تصور محال است.

در واقع انسان که از بدو خلقت ارتباط را نه به عنوان یک انتخاب که یک ضرورت پذیرفت، به موازات توسعه کمی و کیفی جوامع انسانی مجبور شد ارتباطات را به عنوان جزئی لاینفک در زندگی فردی و اجتماعی خود بپذیرد و امروزهم که سیر سرعت توسعه فناوری های ارتباطی و اطلاعاتی به اوج خود رسیده است، هرگونه بی توجهی و کوتاهی در کسب دانش و مهارت ارتباطات می تواند ما را از همراهی با قافله پرشتاب توسعه جهانی بازبدارد.

نقش بی بدیل ارتباطات در زندگی بشر باعث شد که انسان ها به تدریج این پدیده بین انسانی را در قالب های متنوع برای تسهیل و توسعه فعالیت های خود بکار بگیرند که تاسیس روابط  عمومی ها در سازمان ها و موسسات از جمله این قالب هاست و برای اولین بار صاحبان صنایع و شرکت ها در قرن نوزدهم برای سودآوری و جلب افکار عمومی به سمت تولیدات خود مبادرت به تاسیس واحدهای روابط عمومی در سازمان ها و موسسات خود کردند.

از پیدایش روابط عمومی در کشور ما تا به امروز با تلاش مدیران دلسوز روابط عمومی ها، این واحدها همراه با رسانه ها به عنوان دوبال توسعه برای پیشبرد برنامه های توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جامعه  کارهای بزرگی انجام داده و می دهند که هماهنگی و هم پوشانی فعالیت های این دو می تواند به نتایج ثمربخشی منجر شود.

اما با توجه به پیچیدگی ها و گستردگی های فعالیت های توسعه در جوامع امروز و نیاز سازمان های بزرگ به واکاوی و مدیریت اجتماعی این شرایط خطیربه نظر می رسد که هنوز راه زیادی برای رسیدن به نرم استانداردهای مورد نیاز یک روابط عمومی حرفه ای باقی مانده است.

در تعریف یک روابط عمومی حرفه ای در فضای کاملا متحول شده ارتباطات در جامعه امروز ما، روش هایی از قبیل تبلیغات یک سویه برای قانع کردن مخاطبان و همراه کردن رسانه ها با سیاست های سازمان از طریق حمایت های مادی، کارایی خود را از دست داده است و جای این روش ها را تعامل فعال دوطرفه و سیاست های برد برد گرفته است.

در این تعریف، روابط عمومی عبارت است از «مدیریت تعامل و تفاهم میان سازمان و ذینفعان که به تضمین منافع مشترک و اعتماد متقابل می انجامد و موجب افزایش اعتبار و رضایت طرفین می شود» و ما براساس این تعریف از روابط عمومی سازمان ها انتظار داریم که همانطوری که برای منافع سازمان خود تلاش می کنند به منافع مخاطبان و مراجعان سازمان نیز بیاندیشند.

برای رسیدن به چنین هدفی مدیران روابط عمومی ها باید بکوشند به عنوان یک هماهنگ کننده، مسئولان سازمان شان را از آنچه که در بیرون سازمان و در میان پرسنل سازمان می گذرد به درستی و به موقع آگاه نمایند و دیدگاه ها، سیاست ها، تنگناها و برنامه های سازمان را نیز در قالب محصولات رسانه ای جذاب و اقناع کننده به موقع به مخاطبان در بیرون و پرسنل زیرمجوعه سازمان برسانند.

سازمان منطقه آزاد قشم به عنوان یک مجموعه اقتصادی، روابط عمومی را نه یک واحد واسط بین خود و بیرون از سازمان جهت تنظیم روابط  دو طرف، بلکه فراتر از این ماموریت، یک واحد طراح و مدیر این روابط می داند و معتقد است که مجموعه مدیران و کارکنان سازمان از یک طرف و مردم از طرف دیگر زمانی منافع یکدیگر را حفظ می کنند که روابط عمومی با تشخیص درست منافع دوطرف و با اطلاع رسانی صحیح، جذاب و به موقع، روابط این دو را مدیریت کند.

اینجانب با تبریک فرا رسیدن روز جهانی ارتباطات و روابط عمومی به کلیه فعالان حوزه ارتباطات اجتماعی از جمله مدیران و اصحاب رسانه های مکتوب و مجازی محلی، استانی و ملی و همچنین مدیران و پرسنل واحدهای روابط عمومی سازمان ها، نهادها، ادارات، موسسات و شرکت های مستقر در جزیره قشم و بخصوص مدیریت و پرسنل روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد قشم از همه این عزیزان انتظار دارم با ارتقاء دانش و مهارت خود در عرصه نرم افزار و سخت افزار ارتباطات و روابط عمومی، زمینه توسعه و ارتقآء کیفی روابط سازمان با مخاطبان و مراجعان آن را بیش از پیش فراهم بیاورند.

حمیدرضا مومنی
رییس هات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم

خبرنگار منطقه آزاد قشم امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

آخرین اخبار آرشیو