در گفتگوی ویدئوکنفرانسی روزبهان با مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی لوتوس مطرح شد؛

تسهیل و افزایش مبادله کالا در مسیر کریدور شمال جنوب

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد انزلی با سرگئی میلوشکین مدیر عامل منطقه ویژه اقتصادی لوتوس آستراخان به صورت ویدئوکنفرانسی به گفتگو پرداخته و دو طرف درخصوص سازوکارهای توسعه روابط دو منطقه به تبادل نظر پرداختند.

به گزارش فرینا، محمد ولی روزبهان، در این دیدار با تصریح بر لزوم تسریع در افزایش مبادلات کالایی دو کشور و کشورهای دیگر بر بستر مزیت های کریدور شمال جنوب اظهار داشت: رویکرد ما ظرف ماه های اخیر مبنی بر اجرای سریع طرح های زیرساختی و توسعه ای در حوزه‌ امکانات و تأسیسات بندری و خدمات بندری، افزایش مساحت شهرک های صنعتی و تسریع در فرایند احداث خط ریلی منطقه به راه آهن سراسری، قرار گرفته است.

روزبهان با بیان اینکه با دستور رییس جمهور ایران فرایند تکمیل راه آهن از سوی وزارت راه سرعت بیشتری پیدا کرده، افزود: با مذاکرات صورت گرفته با راه آهن جمهوری اسلامی، و باتوجه به اتصال بنادر شمالی و جنوبی کشور بر بستر ریل راه آهن، برای تسهیل و کاهش هزینه های حمل و نقل بار میان روسیه و ايران با کشورهای حاشیه جنوبی خلیج فارس و دریای عمان، توافقات خوبی صورت گرفته و انتظار داریم همین مسیر در ارتباط با روسیه نیز انجام شود تا زمینه کاهش هزینه های ترانزیت کالا برای بازرگانان فرآهم آید.

مدیر عامل منطقه ویژه اقتصادی لوتوس آستراخان در این گفتگوی اینترنتی با اشاره به طرح های توسعه ای منطقه متبوع خود که با دستور رییس جمهور روسیه در دستور کار قرار گرفته، اضافه کرد: براین اساس طرح ایجاد یک منطقه ویژه اقتصادی بندری جهت الحاق به منطقه لوتوس، احداث بندر جدید از سوی بخش خصوصی و بررسی جذب کالاهایی که از مسیرهای دیگر میان دو کشور مبادله می شوند با همراهی بخش خصوصی و شرکت آلمانی از سوی ما در حال انجام می باشد.

وی خواستار همکاری دو جانبه به منظور افزایش و تنوع بخشی به ترانزیت کالا میان دو منطقه در جهت گسترش مبادلات کالایی در کریدور شده و گفت: افزایش همکاری دو جانبه در چارچوب توافقنامه های منعقده به جلب اعتماد بازرگانان کشورمان و کشورهای عضو مسیر کریدور و همراهی سایر کشورهای ذی نفع منجر می شود.

گفتنی است؛ دو طرف در جریان این جلسه یک ساعته بر لزوم افزایش همکاری ها جهت گسترش و تنوع بخشی به کالاهای مبادله ای در مسیر بنادر انزلی و کاسپین با بنادر آستراخان توافق کردند.

خبرنگار منطقه آزاد انزلی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

آخرین اخبار آرشیو