تمهیدات لازم جهت مقابله با کرونا در ایام تعطیلات در ارس اتخاذ شد؛

ممانعت از ورود بدون دستکش و ماسک افراد به مجتمع های تجاری ارس

سخنگوی ستاد مقابله با کرونای منطقه آزاد ارس از مصوبات اتخاذ شده جهت مقابله با شیوع کرونا در ایام تعطیلات خرداد ماه در ارس خبر داد و گفت: مقرر شد ارسوندان و گردشگران در هنگام حضور در بازارها، مجتمع های تجاری و پارک ها از ماسک و دستکش استفاده نمایند.

به گزارش فرینا، معاون فرهنگی اجتماعی و گردشگری و سخنگوی ستاد مقابله با کرونای منطقه آزاد ارس در جلسه ستاد کرونای منطقه آزاد ارس با اشاره به حضور گردشگران در ایام تعطیلات خردادماه در ارس بر ارائه تمهیدات لازم جهت مقابله با شیوع کرونا در منطقه آزاد ارس و شهرستان جلفا تاکید کرد و گفت: استفاده از دستکش و ماسک در بدو ورود به بازارها و مجتمع های تجاری ضروری است و اصناف و اکیپ های بازرسی ضمن توجه به این مساله از تجمع افراد در اماکن عمومی، بازارها و مغازه ها جلوگیری نمایند.

یوسف داداش زاده ضمن ارائه گزارشی از اقدامات انجام گرفته در راستای مقابله با شیوع کرونا در ارس، گفت: علیرغم گردشگر پذیر بودن منطقه آزاد ارس و حضور گردشگران، اقدامات خوبی در راستای مقابله با کرونا انجام گرفته و نتایج خوبی نیز بهمراه داشته است که این میسر نمی شد مگر با همراهی و همدلی مردم و حضور و مشارک تمامی ارگان های ذیربط که در امر غربالگری، ضدعفونی و بازرسی و ... مشارکت داشتند.

داداش زاده همچنین به اجرای طرح اکیپ های بازرسی از اصناف و شرکت ها و نیز طرح اکیپ سیار خدمات پزشکی اشاره کرد  و افزود: به  دستور مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ارس و با مشارکت شبکه بهداشت و درمان شهرستان جلفا و منطقه آزاد ارس  این طرح ها در قالب تفاهم نامه  بمدت 2 ماه در حال اجرا است و در صورت نیاز اجرای آنها تمدید می گردد که این طرح با توجه به سطح دقت و پوشش بالایی که دارد می تواند بعنوان الگو و یک طرح موفق در سایر مناطق نیز مورد توجه قرار گیرد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود ضمن اشاره با اقدامات انجام گرفته در قالب پویش معیشت و سلامت ارس خاطر نشان کرد: این پویش که توسط خیرین و سرمایه گذارن ارس تشکیل شده است از ابتدای راه اندازی آن اقدامات چشمگیری از جمله تهیه و توزیع 521 بسته معیشتی و کالای سلامت محور برای اقشار آسیب دیده از کرونا، اهدای 500 کیسه برنج به سومین رزمایش کمک مومنانه، احداث درمانگاه تخصصی در ارس در قالب این پویش انجام پذیرفته است.

معاون فرهنگی اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد ارس همچنین عنوان کرد: تجهیز بیمارستان دکتر ساجدی هادیشهر از جمله خرید دستگاه استاپ لایزر و لیزر ایمیجر جهت راه اندازی نخستین دستگاه رادیولوژی، خرید دستگاه اتوکلاو برای این بیمارستان، خرید تجهیزات آزمایشگاهی تشخیص کرونا برای درمانگاه تخصصی ارس و نیز تخصیص 500 میلیون ریال توسط سازمان منطقه آزاد ارس جهت خرید لباس بیمارستانی بخشی از اقدامات سازمان منطقه آزاد ارس می باشد که از زمان شیوع ویروس کرونا در قالب ستاد کرونا انجام گرفته است.

داداش زاده در ادامه به مصوبات این جلسه اشاره کرد و افزود: الزام به  رعایت دقیق فاصله گذاری هوشمند، استقرار افراد در ورودی مجتمع ها جهت ضدعفونی دست ها و کفش های مراجعه کنندگان، ضدعفونی وگندزدایی سالن ها، معابر و راه پله ها، عدم تجمع مردم در سرویس های بهداشتی و نمازخانه های پارک ها، ایجاد محلی در ورودی مجتمع ها جهت فروش ماسک و دستکش، استقرار تیم پزشکی در مرکز نوردوز، انجام غربالگری ماشین ها در مرز نوردوز و تهیه بروشور به زبان های بین المللی در خصوص کرونا جهت گردشگران خارجی  از مهمترین مصوبات این ستاد بود.

وی در خصوص تصمیمات اتخاذ شده برای هتل ها و کاشانه مهمان ها گفت: ضدعفونی مکرر سطوح، اتو کردن ملافه ها، دفع بهداشتی وسایل یکبار مصرف و ضدعفونی ظروف شسته شده با محلول ضدعفونی کننده مورد تاکید قرار گرفت همچنین در خصوص کاشانه مهمان ها بعلت پراکندگی آنها مقرر شد پروتکل های بهداشتی ابلاغ شده دقیقا مراعات گردد و تیم های بازرسی نیز مرتبا بازدید بعمل آورند و در صورت عدم رعایت پروتکل های اعلامی وزارت بهداشت از فعالیت این واحدها جلوگیری شود.

سخنگوی ستاد مقابله با کرونای منطقه آزاد ارس تاکید کرد: تمامی مراکز تجاری، هتل ها و کاشانه مهمان ها موظف هستند به جد پروتکل های بهداشتی ابلاغی را رعایت کنند بازرسی از این اماکن توسط نهادها و دستگاه های مختلف در خصوص اجرای دقیق پروتکل ها انجام می گیرد.

داداش زاده در پایان افزود: در صورت مشاهده و یا ارائه گزارش مبنی بر اقامت های غیر مجاز، با توجه به دستوراتی که از مراجع قضایی صادر شده است به جد با متخلفان برخورد قانونی می شود.

خبرنگار منطقه آزاد ارس امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.