ثبت رکود جدید در بندر چابهار؛ واردات کالای اساسی 9 برابر شد

مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان از 9 برابر شدن واردات کالای اساسی از طریق بندر چابهار خبر داد.

به گزارش فرینا به نقل از خبرگزاری برنا، بهروز آقایی با بیان این که یکی از اهداف این اداره کل در راستای افزایش کیفیت خدمات دریایی و بندری، افزایش سرعت تخلیه و بارگیری کالا در بندر چابهار است، گفت: با توجه به وجود تجهیزات پیشرفته، پیگیری های مجدانه و تلاش های شبانه روزی این مهم محقق شده است و شاهد رضایت صاحبان بار و کالا و رشد چشمگیر واردات و صادرات از طریق این بندر اقیانوسی هستیم.
آقایی افزود: رشد 54 درصدی عملکرد تخلیه و بارگیری کالاهای نفتی و غیرنفتی طی 2 ماه اول امسال نسبت به مدت مشابه سال 98 در این بندر استراتژیک نشان دهنده تحقق این امر است.
وی با اشاره به رشد 188 درصدی تخلیه کالاهای غیرنفتی، ادامه داد: امسال واردات کالای اساسی در بندر چابهار رونق چشمگیری داشته و طی فروردین و اردیبهشت امسال 541 هزار تن کالای اساسی از طریق این بندر وارد کشور شده است.
مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان تصریح کرد: با توجه به این مهم واردات کالای اساسی در دو ماه اول امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته 9 برابر شده است که نوید بخش آینده و افق روشن توسعه در بزرگترین بندر اقیانوسی کشور است.
آقایی با بیان این‌که 264 هزار تن کالای اساسی به صورت حمل یکسره به مقاصد هدف ارسال شده است، گفت:‌ برای حمل این میزان کالای اساسی 16 هزار تردد در محورهای مواصلاتی استان ثبت شده که تاثیر شگرفی در اشتغال زایی در بخش حمل و نقل و سایر شقوق و خدمات وابسته در این حوزه به همراه داشته است.

آمنه شهیدی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

آخرین اخبار آرشیو