برگزاری کارگاه آموزشی معرفی ژئوپارک، ژئوسایت ها و زمین شناسی منطقه در ارس

معاون فرهنگی اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد ارس از برگزاری کارگاه آموزشی معرفی ژئوپارک، ژئوسایت ها و زمین شناسی منطقه در ارس خبر داد.

به گزارش فرینا، یوسف داداش زاده ضمن اعلام این خبر گفت: کارگاه آموزشی معرفی ژئوپارک ارس، ژئوسایت ها و زمین شناسی منطقه در راستای ثبت جهانی ژئوپارک ارس و لزوم آموزش جامعه محلی بعنوان یکی از مولفه های اصلی ارزیابی و مشارکت پروژه شبکه همیاران کارگاهی با محوریت ژئوپارک ارس برگزار می شود.

داداش زاده افزود: این کارگاه آموزشی روز چهارشنبه هفتم خردادماه راس ساعت ده صبح با تدریس آقای دکتر امری کاظمی و خانم سیو یونسی و با رعایت کامل پروتکل بهداشتی در سالن اجلاس سازمان منطقه آزاد ارس برگزار می شود.

لازم به توضیح است ژئوپارک ارس بعنوان دومین ژئوپارک خاورمیانه مراحل ثبت در یونسکو را پشت سر گذاشته است. ساختار پرونده در آذرماه 98 مورد تایید سازمان یونسکو قرار گرفته است و پس از بازدید و تایید ارزیابان یونسکو بعنوان دومین ژئوپارک خاورمیانه ثبت می گردد.

گفتنی است؛ ژئوپارک ارس شامل 7 ژئوسایت است که عملیات عمرانی در آن انجام گرفته است و هرساله محدوده های مشخص شده آن طبق استانداردهای ابلاغی سازمان یونسکو شناسایی و افزایش می یابد.

خبرنگار منطقه آزاد ارس امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

آخرین اخبار آرشیو