ارس؛ دروازه تجاری کشور با اوراسیا

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان آذربایجان شرقی با اشاره به جایگاه منطقه آزاد تجاری صنعتی ارس در کشور گفت: از منطقه آزاد ارس می توان به عنوان دروازه تجاری کشور با منطقه اوراسیا یادکرد .

به گزارش فرینا، حبیب امین زاده در نشست مشترک با معاون اقتصادی و سرمایه گذاری منطقه آزاد ارس افزود : در سال 99 بعلی رغم همه مشکلات بویژه تحریم های اقتصادی و موضوع کرونا بدنبال تحقق صادرات 3.2 میلیارد دلاری کالاهای غیر نفتی از استان هستیم و در این میان بر ظرفیت منطقه آزاد ارس تاکید شده است .

امین زاده با بیان اینکه طی جلسات گذشته کارگروه توسعه صادرات غیر نفتی استان در پی تدوین به موقع برنامه عملیاتی توسعه تجارت خارجی استان با همکاری سازمانهای مختلف و بخش خصوصی هستیم؛ ادامه داد: آمادهایم ضمن دریافت برنامه های محوری منطقه آزاد در سال جهش تولید و توسعه صادرات، برای عارضه یابی موانع توسعه تجارت خارجی برنامه ریزی های لازم را در سطح استان و وزارت صمت اقدام کنیم .

وی از برگزاری نمایشگاه توانمندیهای اقتصادی کشور و استان با همت صاحبان صنایع تولیدی پس از تثبیت وضعیت کرونا خبرداد و اظهارداشت: رونق اقتصادی صنایع داخل منطقه و خارج از آن، با یکدیگر ارتباط تنگاتنگ دارند .

معاون اقتصادی و سرمایه گذاری منطقه آزاد ارس نیز در این نشست با اشاره به 12 برنامه این منطقه در سال جهش تولید گفت: این برنامه ها با محوریت تولید، صادرات، سرمایه گذراری و اقتصاد دانش بنیان در حال پیگیری و اجراست .

صفر شاسفند تراز تجاری این منطقه صنعتی را در سال 98 مثبت اعلام کرد و افزود: سال گذشته شاهد صادرات 518 میلیون دلاری از این منطقه بودیم که نسبت به سال 97 افزایش صددرصدی داشت .

امین زاده پس از این نشست، به همراه جمعی از مدیران خود، از واحدهای صنعتی پارا پلاستیک، آذر دستکش و جلفا مهر ارس در محدوده منطقه آزاد ارس بازدید کرد .

خبرنگار منطقه آزاد ارس امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

آخرین اخبار آرشیو