افزایش پروازهای ماکو از نیمه دوم خرداد

مدیر فرودگاه ماکو گفت: از ۱۸خردادماه ‌جاری با اضافه شدن هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران به خطوط هوایی این شهرستان، پروازهای این میسر افزایش خواهد یافت.

به گزارش فرینا، حسن قره داغی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: تسهیل تردد سرمایه‌گذاران در راستای توسعه صنایع این منطقه و توسعه گردشگری شمال آذربایجان غربی از مهمترین دلایل راه‌اندازی «هما» برای این مسیر پروازی است.

قره داغی افزود: قبل از اضافه شدن این شرکت هواپیمایی، شرکت تابان در این مسیر ارائه خدمت به مسافران را انجام می داد که کماکان این خدمات دهی در حال انجام است.

وی ادامه داد: پرواز هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران «هما» از تهران به ماکو در روزهای یکشنبه، سه‌شنبه و پنج‌شنبه هر هفته از فرودگاه مهرآباد به مقصد فرودگاه ماکو انجام می‌شود و برعکس روزهای اعلام شده این پروازها توسط شرکت تابان خواهد بود.

مدیر فرودگاه ماکو اضافه کرد: شهروندان و مسافران عزیز می توانند برای تهیه بلیط دراین میسر به آدرس (kiaparvaz.ir)  مراجعه کنند.

به گفته قره داغی، پارسال از طریق این فرودگاه  ۱۶ هزار و ۶۱۵ مسافر جابجا شده بودند.

به گزارش ایرنا، فرودگاه منطقه آزاد ماکو در خرداد ماه سال ۱۳۹۳ بصورت عملیاتی آغاز شد و اولین پرواز آزمایشی آن در دهه فجر سال ۱۳۹۴ انجام شد. این فرودگاه در مساحتی بالغ بر ۳۲۵ هکتار در داخل محدوده منطقه آزاد ماکو احداث شده و طراحی آن برای هواپیمای ایرباس ۳۲۰ است.

ترمینال اصلی فرودگاه در زمینی به مساحت ۸۰۰۰ متر مربع با طراحی منحصر به فرد احداث شده که در کنار سالن ترمینال vip قادر به پذیرش مسافران پروازهای داخلی و بین المللی است.

برج مراقبت این فرودگاه به ارتفاع ۳۲.۸ متر و طول باند پروازی سه هزار و ۱۵۰ متر و عرض باند ۴۵مترو با شانه خاکی ۶۰متر  است.

مجوز مرزهوایی این فرودگاه در مهرماه ۹۷ صادرشده و پروازهای بین المللی بزودی برقرار می‌شود.

نخستین پرواز رسمی از فرودگاه منطقه آزاد ماکو ۲۳ اسفند سال ۱۳۹۵ با حمل خانواده‌های شهدا به عنوان مسافر با هواپیمای بوئینگ ۷۳۷ به سوی مشهد انجام شد تا فرودگاهی که در کمتر از ۲ سال احداث شد، با استفاده از ترمینال موقت مورد بهره برداری قرار گیرد که با حضور حسن روحانی در سال ۹۷ در آذربایجان غربی رسما افتتاح شد.

خبرنگار منطقه آزاد ماکو امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

آخرین اخبار آرشیو