فرماندار آستارا خبر داد:

سرمایه گذاری یک هزار میلیارد تومانی بخش خصوصی در منطقه ویژه اقتصادی آستارا

فرماندار آستارا، گفت: یک هزار میلیارد تومان برای احداث پایانه غلات و سایر زیرساخت‌های بندری توسط بخش خصوصی در منطقه ویژه اقتصادی آستارا سرمایه گذاری شده است.

به گزارش فرینا، حسن رستم زاد در گفتگو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: تعریف و اجرای سه پروژه راه‌آهن و جاده ترانزیت برون‌مرزی در شهرستان مرزی بندر آستارا نشانگر خدمات و برکات نظام‌اسلامی است و سبب توسعه و تبدیل این بندر به مهمترین مسیر خروجی ایران خواهد شد.
رستم زاده افزود: آغاز عملیات اجرایی راه آهن رشت ـ آستارا به امتداد ۱۰ کیلومتر با سرمایه گذاری ۶۰۰ میلیاردی قرارگاه خاتم الانبیا، طرح ریلی در حال اجرای آستارا ـ آستارا و بارانداز با سرمایه گذاری ۶۰ میلیون دلار خارجی و تمهید مقدمات احداث جاده ترانزیت آستارا ـ آستارا بین ایران و آذربایجان با اعتبار ۴۰۰ میلیارد ریالی نشانه‌های بارز توجه نظام مقدس جمهوری اسلامی به آستارا است.
وی با اشاره به انتقال ریل‌های جدید در دو ماه گذشته ریل‌های جدید برای طرح‌های یاد شده در این شهرستان، گفت: با تکمیل و بهره برداری از این طرح‌ها، بسترهای اشتغال جوانان فراهم خواهد شد.
فرماندار آستارا ادامه داد: در سال گذشته بخش خصوصی هزار میلیارد تومان در منطقه ویژه اقتصادی بندر آستارا سرمایه گذاری کرده و بعد از بهره برداری از تأسیسات زیربنایی بندر، تحول بزرگی در حوزه صادرات، تردد مرزی و ارتباط تجاری با کشورهای اوراسیا و حوزه قفقاز در آستارا روی خواهد داد.
رستم زاده گفت: حجم بزرگی از کالاها و خدمات در آینده از مسیر ریلی آستارا به خارج از کشور صادر خواهد شد و جاده ترانزیتی نیز که با ساخت سومین پل بین آستارا و جمهوری آذربایجان فعال می‌شود، مکمل راه ریلی آستارا ـ آستارا خواهد بود.
وی با اشاره به اینکه در آینده بسیار نزدیک عملیات احداث سومین پل بین المللی بین دو کشور ایران و آذربایجان برای تردد کامیون‌های ترانزیتی بروی رودخانه مرزی آستارا چای کلنگ زنی خواهد شد، افزود: برای احداث این پل بزرگ ۴۰ میلیارد تومان دیگر اختصاص یافته است.
فرماندار آستارا عملیات توسعه منطقه ویژه اقتصادی بندر آستارا را از طرح‌های مهم در دست احداث بندری در استان گیلان دانست و اظهار کرد: یک هزار میلیارد تومان برای احداث پایانه غلات و سایر زیرساخت‌های بندری نشانه همکاری مثمر ثمر بخش خصوصی با دولت برای توسعه کشور، استان و شهرستان است.

آمنه شهیدی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.