صادرات ۳۰ میلیون دلار کالای غیرنقتی از بندر خرمشهر به عراق

معاون سرمایه‌گذاری و توسعه کسب‌وکار سازمان منطقه آزاد اروند گفت:از امسال تاکنون ۳۰میلیون دلار کالای غیرنفتی از بندرخرمشهر به کشور عراق صادر شده‌است.

به گزارش فرینا، سیدعلی موسوی در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا گفت: با بسته شدن مرز شلمچه صادرات کالای غیر نفتی از بندرخرمشهر در حال انجام است و کالاهای مورد نیاز عراق از طریق مرزآبی ارسال می‌شود.
موسوی مصالح ساختمانی، مواد غذایی، میوه و تره بار را عمده کالاهای صادراتی از طریق مرز آبی بندرخرمشهر به عراق اعلام کرد و افزود: روند صادرات کالای غیر نفتی به کشور عراق از طریق مرز آبی بندر خرمشهر تا بازگشایی پایانه صادراتی مرز بین‌المللی شلمچه ادامه دارد.
به گزارش ایرنا،  مرز تجاری شلمچه از ابتدای سال ۹۸ تا ۱۷ اسفند پارسال فعالیت داشت اما به دلیل شیوع ویروس کرونا از سوی عراق بسته شد.
کالاهای کشاورزی، مواد غذایی، ماهی، میوه‌وتره‌بار، محصولات فولادی، مصالح ساختمانی، سیمان و کلینکر (مواد اولیه سیمان) و قطعات نیروگاهی عمده کالای صادراتی از مرز شلمچه به عراق بود.
سال گذشته یک میلیارد دلار کالای تولیدی سرزمین اصلی و ۲۲۰ میلیون دلار کالای تولید منطقه آزاد اروند شامل مواد شیمیایی، شیلات و فولاد از طریق منطقه آزاد اروند به عراق صادر شد.
 پیش از شیوع کرونا روزانه بین ۳۰۰ تا ۴۰۰ دستگاه کامیون حامل کالا از مرز شلمچه به عراق صادر می ‌شد.
مرز بین المللی شلمچه در فاصله ۱۵ کیلومتری خرمشهر و ۲۰ کیلومتری بصره عراق مهم ترین گذرگاه مرزی استان خوزستان برای مبادلات تجاری همچنین تردد زائران اربعین حسینی است.
منطقه آزاد اروند با مساحت ۳۷ هزار و ۴۰۰ هکتار در شمال غربی خلیج فارس شامل آبادان، خرمشهر و مینوشهر(جزیره مینو) است که در محل تلاقی ۲ رودخانه اروند و کارون واقع است. 
این منطقه در همجواری با کشورهای عراق و کویت با داشتن ظرفیت‌های مناسب نظیر حمل و نقل جاده‌ای، ریلی، دریایی و هوایی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

آمنه شهیدی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

آخرین اخبار آرشیو