توزیع ۱۱ هزار جلد کتاب در کتابخانه‌های عمومی و مدارس منطقه آزاد ارس

مدیر فرهنگی و آموزشی سازمان منطقه آزاد ارس گفت: ترویج کتابخوانی یکی از محورهای مهم فعالیت این منطقه است و بر این اساس ۱۱ هزار جلد کتاب در کتابخانه های عمومی و مدارس منطقه توزیع شده است.

به گزارش فرینا به نقل از خبرگزاری مهر، ابراهیم نصیری افزود: اکنون ۲ دستگاه کتابخانه سیار با حمایت‌های منطقه آزاد ارس فعالیت فرهنگی می‌کند و بیش از ۶۹۰۰ جلد کتاب با ارزش بیش از ۳ میلیارد ریال در مراکز مختلف فرهنگی هنری و کتابخانه های عمومی و مدارس این منطقه توزیع شده است.
نصیری گفت: با حمایت‌های انجام شده و تلاش اداره کتابخانه های عمومی منطقه تعداد منابع کتابخانه جلفا از حدود ۲۳ هزار جلد در سال ۹۳ به ۳۲ هزار جلد در سال ۹۹ رسیده است.
وی افزود: اکنون شاهد عضویت ۸۱۰ نفر در کتابخانه جلفا هستیم که نسبت به سال گذشته ۴۰ درصد رشد داشته است در حالی که این عدد در سال ۹۳ حدود ۵۰۰ نفر بوده است.
 مدیر فرهنگی و آموزشی سازمان منطقه آزاد ارس گفت: کتابخانه های سیار منطقه آزاد ارس که مناطق روستایی و شهری این منطقه را پوشش می‌دهند توانسته‌اند بیش از ۱۵۰۰ نفر عضو را از روستاهای تابعه جلفا جذب کرده و با امانت بیش از ۵ هزار جلد کتاب در این روستاها زمینه بهره مندی مناطق محروم را از این کالای فرهنگی فراهم آورند.
نصیری اظهار کرد: در تفاهم نامه‌هایی که با کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان و اداره کل کتابخانه های آذربایجان شرقی منعقد شد، سازمان منطقه آزاد ارس زمینه فعالیت ۲ واحد کتابخانه سیار را در این منطقه فراهم کرده و در سال جاری نیز با انعقاد تفاهم نامه جدید فعالیت این ۲ واحد کتابخانه سیار ادامه دارد.
وی افزود: با بروز بیماری ویروسی کرونا در کشور برنامه‌های متعدد فرهنگی و هنری در قالب جشنواره‌های نوروزی و رمضان در این منطقه برگزار شد که از جمله می‌توان به مسابقه کتابخوانی، قرآن، دعا، عکاسی، نقاشی، دلنوشته، خاطره نویسی اشاره کرد.
 مدیر فرهنگی و آموزشی سازمان منطقه آزاد ارس گفت: در قالب جشنواره‌های فرهنگی، ۳ عنوان مسابقه کتابخوانی برگزار شد. در سال گذشته نیز ۸ مسابقه کتابخوانی برای ارتقای شاخص مطالعه مفید در منطقه برگزار شد.

آمنه شهیدی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

آخرین اخبار آرشیو