نیاز یک‌هزار و ۷۰۰ میلیارد ریالی برای افتتاح بزرگراه ورودی منطقه آزاد ماکو

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو گفت: یکی از مهمترین طرح‌های زیرساختی این منطقه، تبدیل مسیر ورودی این منطقه تا شهر ماکو به بزرگراه بوده که برای اجرای کامل این طرح، یک‌هزار و ۷۰۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز است.

به گزارش فرینا، محمدرضا عبدالرحیمی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: در حال حاضر این طرح‌ها با ۸۵ درصد پیشرفت فیزیکی توسط سه پیمانکار به طول ۵۰ کیلومتر در دست اجراست.

عبدالرحیمی با بیان اینکه یک قطعه ۲۱ کیلومتری در مسیر مرگنلر به پلدشت به صورت تبدیل جاده یک بانده به ۲ بانده وجود دارد، افزود: هم اکنون ۱۲ کیلومتر از این مسیر برای آسفالت‌ریزی آماده شده که توسط اداره راهداری تکمیل می شود.

وی بیان کرد: برای این طرح ۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار اختصاص یافته و تلاش بر این است تا امسال این قطعه نیز به بهره برداری کامل برسد.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو با اشاره به اهمیت بهره‌برداری از این مسیر برای مردم پلدشت در راستای دسترسی به راه ایمن اضافه کرد:  همچنین با تکمیل این بزرگراه، مسیر ترانزیتی منطقه آزاد  ماکو به نخجوان و پایانه مرزی پلدشت که روزانه صدها کامیون از آن تردد می‌کنند، از نظر کیفیت بهبود می‌یابد.

مساحت منطقه آزاد ماکو حدود پنج هزار کیلومتر مربع و جمعیت آن بر اساس نتایج سرشماری عمومی نفوس و مسکن سال ۱۳۹۵، حدود ۲۰۰ هزار نفر است.

منطقه آزاد ماکو به عنوان بزرگترین منطقه آزاد کشور دارای ۱۴۰ کیلومتر مرز مشترک با کشور جمهوری‌ آذربایجان و ۱۳۰ کیلومتر مرز مشترک با کشور ترکیه است

برچسب ها : منطقه آزاد ماکو
خبرنگار منطقه آزاد ماکو امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

آخرین اخبار آرشیو