ضرورت ارتقاء مهارت ارسوندان برای تحقق جهش تولید

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ارس در جلسه مشترک با معاون وزیر رفاه، کار و امور اجتماعی و رئیس سازمان فنی و حرفه ای کشور بر ضرورت ارتقاء مهارت ارسوندان برای تحقق راهبرد جهش تولید تاکید کرد.

به گزارش فرینا، محسن نریمان گفت: برای نیل به اهداف اقتصادی تدوین شده و تحقق جهش تولید و افزایش صادرات در ارس، ارتقاء مهارت ارسوندان ضروری است.

نریمان افزود: ما تراز تجاری سال 1398 ارس را با سبقت صادرات بر واردات مثبت کردیم؛ و این امر با تلاش همه همکاران و فعالان اقتصادی و افزایش میزان بهره وری میسر گردید.

وی با بیان اینکه در شاخص های صادرات، جذب سرمایه گذاری و تولید رتبه اول و در جذب شرکت های دانش بنیان رتبه دوم را در بین مناطق آزاد کسب کردیم، افزود: تمام شاخص های اقتصادی ارس در سال 1398 سبز بود؛ به عبارت دیگر سازمان منطقه آزاد ارس فراتر از برنامه و وظایف تعریف و تعیین شده برای کمک به اقتصاد ملی عمل کرده است.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ارس گفت: اقدامات کم نظیر و مهم در بخش های مختلف و همچنین اقتصاد دانش بنیان و حمایت از طرح های فناورانه با هدف تولید کیفی و کمک به خودکفایی کشور و جذب سرمایه گذاران ایرانی و خارجی انجام داده ایم و برای جهش در تولید و اشتغالزایی و افزایش تولید ناخالص داخلی به ارتقاء مهارت و تربیت نیروی انسانی توانمند و ماهر نیازمندیم.

نریمان در پایان با تاکید به اینکه مراکز آموزش عالی مجددا فعالیت هایشان را با قدرت و جدیت در ارس شروع کرده اند، خاطرنشان کرد: با سازمان ها و مراکز تخصصی که حوزه تربیت و مهارت آموزی را بر عهده دارند بصورت کار مشترک با آنها وارد مذاکره شده ایم که در این راستا و پیرو تفاهم نامه منعقده دبیرخانه شورایعالی مناطق ازاد با سازمان فنی حرفه ای کشور تلاش می کنیم ضمن احصای دقیق نیازهای اموزشی و اجرای این برنامه ها در ارس بتوانیم گام موثری در تربیت نیروی انسانی ماهر، افزایش بهره وری و افزایش مهارت نیروی انسانی موجود در منطقه ازاد ارس برداریم.

برچسب ها : منطقه آزاد ارس
خبرنگار منطقه آزاد ارس امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

آخرین اخبار آرشیو