خلج طهرانی:

ایجاد جهش تولید با تکمیل پروژه ها و جذب سرمایه گذار در منطقه ویژه اقتصادی خلیج فارس

مدیر عامل منطقه ویژه اقتصادی صنایع معدنی و فلزی خلیج فارس، از تامین اعتبار برای تکمیل پروژه های نیمه تمام و ایجاد زیرساخت های جدید در راستای تسهیل عملیات تولید در این منطقه عظیم اقتصادی خبر داد.

به گزارش فرینا به نقل از خبرگزاری برنا در هرمزگان، حسن خلج طهرانی در راستای تبیین شرح وظایف منطقه ویژه خلیج فارس گفت: مهمترین رسالت شرکت تهیه و تکمیل زیرساخت‌های منطقه ویژه برای حضور سرمایه‌گذاران و افزایش تولیدات بنگاه‌های صنعتی مستقر در منطقه است.

خلج طهرانی افزود: هر سرمایه‌گذار و تولید کننده برای توسعه و افزایش بهره‌وری در منطقه ویژه خلیج فارس نیاز به تامین و تکمیل زیرساخت دارد که زیرساخت ها می‌توانند مواردی شامل احداث جاده، پل، تامین آب، برق و گاز باشد که هماهنگی، توسعه و  احداث این زیرساخت‌ها از طریق مدیریت مهندسی و زیرساخت  صورت می‌پذیرد.

وی با اشاره به برنامه‌های این واحد برای سال جاری در راستای تحقق شعار جهش تولید، عنوان کرد: در  منطقه ویژه اقتصادی صنایع معدنی و فلزی خلیج فارس با تبعیت از سیاست‌های کلی نظام جمهوری اسلامی و در راستای تحقق منویات رهبر معظم انقلاب و عملی کردن شعار سال برنامه‌هایی را تدوین کرده ایم. 

مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی صنایع معدنی و فلزی خلیج فارس ادامه داد: با تکمیل و بهره‌برداری از این پروژه‌ها علاوه بر اینکه تولیدکننده‌های مستقر در منطقه به تولید حداکثری خود دست می‌یابند، امید است با احداث و اجرایی شدن آن‌ها، گامی موثر در ترغیب سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی برای ورود به منطقه ویژه اقتصادی خلیج فارس برداشته خواهد شد.  

خلج طهرانی در تشریح این پروژه‌ها اظهار داشت: اولین برنامه این حوزه در سال جاری تکمیل پروژه‌های عمرانی نیمه تمام در منطقه ویژه است که در نظر داریم  این پروژه‌ها را با اعتباری در مجموع بالغ بر یک صد میلیارد ریال به اتمام برسانیم.

وی ادامه داد: یکی دیگر از پروژه‌های حائز اهمیت در سال جاری  تکمیل بخشی از شبکه توزیع آب سایت شمالی با اعتباری نزدیک به 150 میلیارد ریال است، همچنین تکمیل تصفیه‌خانه فاضلاب سایت جنوبی و استفاده از پساب تصفیه شده آن برای آبیاری فضای سبز محوطه این سایت که هزینه آن بالغ بر یک صد میلیارد ریال برآورد شده است، از دیگر برنامه‌های حوزه مدیریت مهندسی و زیرساخت منطقه ویژه اقتصادی در سال 99 خواهد بود.

مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی صنایع معدنی و فلزی خلیج فارس از تعمیر و نگهداری پل دسترسی و اسکله منطقه ویژه خبر داد و گفت: پل دسترسی و اسکله منطقه از اصلی‌ترین زیرساخت منطقه ویژه برای صادرات و ورود مواد معدنی مورد نیاز شرکت‌ها و سرمایه‌گذاران به منطقه است که برای تعمیر و نگهداری آن در سال جاری  بالغ بر 300 میلیارد ریال بودجه در نظر گرفته شده است .  

خلج طهرانی ادامه داد: همچنین با تخصیص 350 میلیارد ریال برای تکمیل کانال‌های دفع آب‌های سطحی در سایت شمالی به منظور جلوگیری از آب‌گرفتگی در سطح منطقه ویژه، این امر مانع از آسیب به زیرساخت‌ها و تاسیسات تولیدکنندگان در هنگام بارندگی و سیلاب خواهد شد که از جمله برنامه‌ها در سال جهش تولید خواهد بود.

وی گفت: مجموع اعتباری که برای راه‌اندازی و اجرای پروژه‌های این بخش در سال 99  مورد نیاز است بالغ بر یک هزار و 200 میلیارد ریال تخمین زده شده که اگر این بودجه  به موارد مورد اشاره اختصاص یابد، جهش بزرگی در تکمیل زیرساخت‌های منطقه ویژه رخ خواهد داد که این امر باعث سهولت در کار سرمایه‌گذاران در راستای اجرای برنامه‌های توسعه‌ای خواهد بود.

مدیر عامل منطقه ویژه اقتصادی صنایع معدنی و فلزی خلیج فارس افزود: زمانی که طرح های توسعه‌ای سرمایه‌گذاران اجرایی شود، به تبع آن تولید و اشتغال نیز افزایش پیدا خواهد کرد که این امر یکی از مصادیق تحقق شعار جهش تولید است.

آمنه شهیدی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

آخرین اخبار آرشیو