دبیر شورای سلامت کیش:

گزارش‌های مردمی و نیروهای داوطلب از طریق مراجع نظارتی پیگیری می‌شود

دبیر شورای سلامت کیش، نظارت های حداکثری و ایجاد آرامش اقتصادی و اجتماعی را اصل شفافیت در اطلاع رسانی این شورا عنوان کرد و گفت: اطلاع رسانی به هنگام و صادقانه می‌تواند تاثیر مثبتی در کنترل شایعه‌ها و اخبار جعلی در سطح جزیره کیش داشته باشد.

به گزارش فرینا به نقل از ایرنا، سعید پورعلی در بیستمین جلسه شورای سلامت کیش، عملکرد صدا و سیمای کیش و رسانه های محلی را در خصوص فرهنگ‌سازی و آگاهی ‌بخشی به عموم مردم به منظور رعایت پروتکل‌های بهداشتی مثبت دانست و گفت: رسانه های ارتباط جمعی در حوزه فرهنگسازی باید به طور مرتب و روزانه ضوابط بهداشتی پیشگیری از شیوع بیماری کرونا را تکرار کنند تا تبدیل به رفتار شود.

پورعلی در رابطه با بخش نظارتی حوزه مطبوعات و رسانه‌ها و به ویژه نظارت‌های مردمی که می‌توانند در مسیر کنترل سرعت شیوع بیماری کوویید 19 موثر باشند، بیان داشت: اکنون بیشترین گزارش‌ها، گزارش‌های مردمی و نیروهای داوطلب است که از طریق مراجع نظارتی پیگیری می‌شود.

وی به نظارتهای حداکثری بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی در سطح جزیره کیش تاکید کرد و گفت: تمام ساکنان جزیره کیش، اصناف و دستگاه‌های اجرایی مستقر در این منطقه می‌توانند با رعایت موازین بهداشتی و حفظ فاصله‌گذاری اجتماعی نسبت به کنترل سرعت شیوع بیماری کرونا در این منطقه اقدام کنند.

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان منطقه آزاد کیش خاطر نشان کرد: در صورتی که نتوانیم وضعیت سفید این منطقه را حفظ کنیم، آرامش اقتصادی و اجتماعی کیش تحت تاثیر قرار خواهد گرفت.

پور علی بر لزوم اهمیت نقش نظارت، بهداشت و درمان کیش اشاره کرد و افزود: هماهنگی و همکاری با بخش بهداشت و درمان جزیره کیش می‌تواند از گسترش شیوع پیک دوم بیماری کرونا در این منطقه پیشگیری و از بزرگ شدن اپیدمی جلوگیری کند تا فشار مضاعفی به بخش بهداشت و درمان جزیره  وارد نشود.

وی با بیان این که مشارکت و همکاری تمام مردم، اصناف و دستگاههای اجرایی می‌تواند مسیر پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا را هموار کند، اظهار داشت: امروز بیشتر از هر زمان دیگری نیازمند این همکاری هستیم و با مشارکت مردم و دستگاه‌های اجرایی در کنار تیم‌های نظارتی، بهداشت و درمان این هدف تحقق می‌یابد.

گفتنی است؛ این جلسه‌ای با محوریت پیشگیری از شیوع موج دوم ویروس کرونا در سالن رازی مرکز همایش های بین المللی کیش برگزار شد.

آمنه شهیدی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.