زنگ خطر انقراض کوسه ماهیان خلیج فارس به صدا درآمد

مدیر محیط زیست سازمان منطقه آزاد قشم از برگزاری نخستین سمینار آموزشی کوسه ماهیان خلیج فارس با هدف به صدا درآوردن زنگ خطر انقراض و جلوگیری از صید این نوع آبزیان خبر داد.

به گزارش فرینا،رسید محمد هاشم داخته در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در قشم، ضمن تبریک هفته محیط زیست، اظهارداشت: 30 تن از فعالان حوزه صیادی و محیط زیست استان هرمزگان در نخستین سمینار آموزشی کوسه ماهیان خلیج فارس از طریق "وب" شرکت کردند.
داخته افزود: این سمینار با شعار "کوسه‌ها تا اطلاع ثانوی خوردنی نیستند" به همت فهیرا مشایخی دانشجوی فوق لیسانس زیست‌شناسی دریا از دانشگاه هرمزگان‌ و عضو تیم تحقیقاتی آلاسمو پراجکت ایران که از سوی سازمان‌ منطقه آزاد قشم بورسیه شده با مشارکت موسسه کولی‌کر خلیج فارس(تیم حفاظت از کوسه ماهیان این آبراه مهم) همزمان با ویژه برنامه‌های هفته محیط زیست به صورت مجازی برگزار شد.
به گفته وی، این دانشجو با راهیابی به تیم جهانی حفاظت از کوسه ماهیان با دنیای جدیدی از این نوع فعالیت‌ها آشنا شده که برگزاری وبینار آموزشی کوسه ماهی های خلیج فارس از جمله آنهاست.
مدیر محیط زیست سازمان منطقه آزاد قشم، تصریح کرد: کشور ایران براساس اعلام رسمی سازمان خوار و بار جهانی (فائو) در ردیف هیجدهمین کشور صید کننده کوسه ماهیان قرار دارد و این سمینار با هدف سیاستگذاری برای جلوگیری از صید این نوع آبزیان، برگزار شد.
داخته، هدف از اجرای این برنامه آموزشی را آگاه کردن مخاطبان و به صدا درآوردن زنگ خطر انقراض کوسه ماهیان که یکی از مهمترین گونه‌های زنجیره غذایی دریا هستند اعلام کرد.
وی یادآورشد: شرکت کنندگان در این سمینار آموزشی از برنامه‌ها و تجربیات مدیریت محیط زیست سازمان‌ منطقه آزاد قشم و موسسه کولی کر خلیج فارس در زمینه اهمیت مقابله با انقراض کوسه ماهی‌ها آشنا شدند.
مدیر محیط زیست سازمان منطقه آزاد قشم گفت: پاکسازی سواحل تخم‌گذاری لاک‌ پشت‌های پوزه عقابی در معرض انقراض هم از دیگر برنامه‌های هفته محیط زیست است که در جزایر قشم، لارک و هنگام برگزار خواهد شد.

آمنه شهیدی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

آخرین اخبار آرشیو