افزایش پروازهای فرودگاه ماکو به ۶ سورتی در هفته

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو گفت: با آغاز پروازهای شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران، پروازهای تهران به منطقه آزاد ماکو و برعکس به بیش از ۶ سورتی در هفته افزایش یافت.

به گزارش فرینا، محمدرضا عبدالرحیمی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه تسهیل تردد گردشگران، فعالان اقتصادی، سرمایه گذاران، متخصصان و شهروندان این منطقه از طریق حمل و نقل هوایی، علاوه بر آثار مستقیم حمل و نقل سریع و ایمن، آثار قابل توجه دیگری نیز دارد، اظهار داشت: از اول تیرماه نیز روزهای شنبه تا پنج‌شنبه به صورت روزانه شرکت هواپیمایی هما از تهران به فرودگاه ماکو پرواز خواهد داشت.

عبدالرحیمی ادامه داد: طی ۲ هفته آتی پرواز هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران «هما» از تهران به ماکو در روزهای یکشنبه، سه‌شنبه و پنج‌شنبه هر هفته از فرودگاه مهرآباد به مقصد فرودگاه ماکو و برعکس انجام می‌شود و روزهای شنبه و چهارشنبه نیز این پروازها توسط شرکت هواپیمایی تابان برقرار خواهد بود.

وی بیان کرد: احداث فرودگاه در این منطقه به عنوان یکی از زیرساخت‌های تسهیل و تسریع توسعه بخش‌های مختلف اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی در خدمت کل منطقه است که در سال‌های اخیر توسط سازمان در کنار دیگر پروژه‌ها انجام شده و نتایج بسیار خوبی در راستای توسعه داشته است.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو با اعلام اینکه سال گذشته از طریق این فرودگاه ۱۶ هزار و ۶۱۵ مسافر جابجا شده است، بیان کرد: این فرودگاه در مساحتی بالغ بر ۳۲۵ هکتار در داخل محدوده منطقه آزاد ماکو احداث شده و طراحی آن برای هواپیمای ایرباس ۳۲۰ است.

به گزارش ایرنا، احداث فرودگاه منطقه آزاد ماکو در خرداد سال ۱۳۹۳ آغاز و اولین پرواز آزمایشی آن در دهه فجر سال ۱۳۹۴ انجام شد.

ترمینال اصلی فرودگاه در زمینی به مساحت هشت هزار متر مربع احداث شده که در کنار سالن ترمینال vip قادر به پذیرش مسافران پروازهای داخلی و بین المللی است.

مجوز مرزهوایی این فرودگاه در مهرماه ۱۳۹۷ صادرشده و پروازهای بین المللی نیز متناسب با فراهم شدن شرایط تقاضا بزودی برقرار می‌شود.

نخستین پرواز رسمی از فرودگاه منطقه آزاد ماکو ۲۳ اسفند سال ۱۳۹۵ با حمل خانواده‌های شهدا به عنوان مسافر با هواپیمای بوئینگ ۷۳۷ به سوی مشهد انجام شد تا فرودگاهی که در کمتر از ۲ سال احداث شد با استفاده از ترمینال موقت مورد بهره برداری قرار گیرد.

خبرنگار منطقه آزاد ماکو امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.