همزمان با روز جهانی صنایع دستی؛

افتتاح هفتمین کارگاه صنایع دستی در منطقه آزاد ارس

هفتمین کارگاه صنایع دستی منطقه آزاد ارس به همت هنرمندان و تولیدکنندگان سفال و سرامیک در منطقه ارس همزمان با روز جهانی صنایع دستی افتتاح شد.

به گزارش فرینا، همزمان با افتتاح این کارگاه از مسوولین کارگاه های صنایع دستی و هیات مدیره انجمن صنایع دستی منطقه آزاد ارس تجلیل بعمل آمد.

معاون فرهنگی اجتماعی و گردشگری منطقه آزاد ارس در این مراسم ضمن تبریک روز جهانی صنایع دستی گفت: سازمان منطقه آزاد ارس با توجه به اهمیت تولید در حوزه صنایع دستی همه ساله مشوق هایی را برای کارگاهها و هنرمندان صنایع دستی تدوین و تقدیم می کند.

یوسف داداش زاده گفت: خوشبختانه با همت بی نظیر هنرمندان منطقه آزاد ارس در سال گذشته شاهد تاسیس انجمن صنایع دستی ارس و همچنین افتتاح چند کارگاه جدید در منطقه بودیم که ضمن ایجاد اشتغال مستقیم در داخل منطقه، منجر به ایجاد مشاغل خانگی در مناطق همجوار نیز شده است.

داداش زاده افزود: تمرکز معاونت فرهنگی منطقه آزاد ارس بر حمایت از صنایع خلاق در تمامی حوزه های آن است و در این راستا از هیچ کوششی دریغ نخواهد کرد.

وی گفت: تاسیس انجمن های تخصصی در منطقه که طی دو سال گذشته انجام شد یکی از افتخارات این منطقه بوده و از این نظر که توانسته است زمینه ساز فعالیت های غیردولتی و تخصصی شود حایز اهمیت می باشد و سازمان منطقه آزاد ارس جامعه هنرمندان ارس را سرمایه با ارزش خود می داند.

معاون فرهنگی اجتماعی و گردشگری منطقه آزاد ارس با اشاره به اینکه در حال حاضر با افتتاح این کارگاه هفت کارگاه در حوزه صنایع دستی در ارس فعالیت می کنند خاطرنشان کرد: توسعه تولیدات حوزه صنایع دستی علاوه بر رشد اقتصادی و ایجاد اشتغالی که بهمراه دارد مهمترین تاثیر آن صادرات فرهنگ کشورمان به سایر کشورها می باشد.

معاون اقتصادی و سرمایه گذاری منطقه آزاد ارس نیز در این مراسم گفت: منطقه آزاد ارس تمامی ظرفیت های قانونی را در حمایت از کارگاهها و تولیدکنندگان صنایع دستی بکار خواهد گرفت.
صفر شاسفند افزود: کمیسیون اقتصادی با نگاه کاملا حمایتی به صنایع دستی در پی کمک به ایجاد کارگاههای جدید در منطقه بوده و در سالجاری نیز شاهد تاسیس کارگاههای جدید در منطقه خواهیم بود.

شاسفند گفت: محصولات صنایع دستی کار و محصول فیزیکی ناشی از ترکیب مواد اولیه و عملیات فیزیکی نیستند بلکه دارای روح و معنا و مفهوم هستند و همین امر اهمیت این صنایع را که نشات گرفته از فرهنگ و باورهای هنرمند است دوچندان می کند.
همچنین در این مراسم مدیر فرهنگی و هنری منطقه آزاد ارس گفت: برای اولین بار در بین مناطق آزاد کشور، کارگاه های صنایع دستی ارس پس از اخذ گواهی خلاق می توانند از تسهیلات و مشوق های درنظر گرفته شده برای شرکت های دانش بنیان از طرف معاونت علمی ریاست جمهوری و ستاد فناوری های نرم و هویت ساز استفاده نمایند.

ابراهیم نصیری افزود: مسوولین کارگاه های صنایع دستی می توانند برای اخذ گواهی خلاق از ستاد فناوری های نرم و هویت ساز به معاونت فرهنگی اجتماعی و گردشگری سازمان و سپس مرکز رشد ارس که یکی از مبادی معرفی شرکت های خلاق می باشد مراجعه نمایند.

نصیری گفت: اکنون کارگاههای مختلفی در منطقه در حال تولید می باشند و محصولات متنوعی در حوزه چرم ومحصولات چرمی، سفال و سرامیک، مجسمه و قالب های مادر صنعت سفال، حکاکی روی فلز، فرش و ورنی فعالیت می کنند که بیش از 170 شغل را بصورت مستقیم ایجاد نموده اند.

کارگاه صنایع دستی هفت شهر ارس هفتمین کارگاه در حوزه صنایع دستی در ارس است که همزمان با روز جهانی صنایع دستی افتتاح شد و در محصولات هنری و ظروف سفالی و سرامیکی تولید می کند و تولیدات این کارگاه به سرزمین اصلی و کشور ترکیه صادر خواهد شد.

گفتنی است؛ در پایان این مراسم از ده نفر از فعالین حوزه صنایع دستی در منطقه آزاد ارس تقدیر به عمل آمد.

گزارش تصویری را اینجا ببینید.
 

خبرنگار منطقه آزاد ارس امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

آخرین اخبار آرشیو