اسدی:

ساخت‌وسازهای غیرمجاز در روستای تیس منطقه آزاد چابهار به حداقل رسیده است

سرپرست معاون فنی و زیربنایی سازمان منطقه آزاد چابهار گفت: با راهکارهای پیشگیرانه و صدور پروانه ساختمان توسط سازمان ساخت‌وسازهای غیرمجاز در روستای تیس به حداقل رسیده است.

به گزارش فرینا، ابوالقاسم اسدی افزود: در حال حاضر ساخت‌وساز جدید غیرمجاز در پیکره پنجم این سازمان و علی‌الخصوص در حریم رودخانه نداریم و با توجه به مخاطرات ساخت‌وساز در حریم رودخانه به‌شدت کنترل می‌گردد.

اسدی اضافه کرد: به استناد تفاهم‌نامه‌ای که با بنیاد مسکن استان داریم درحال حاضر گشت حفاظت ویژه از اراضی پیکره پنجم سازمان در روستای تیس مستقر است و از هرگونه ساخت‌وساز غیرمجاز جلوگیری بعمل می‌آورد.
 
وی گفت: همزمان با فعالیت حفاظت از اراضی روستای تیس کار ساماندهی املاک و اراضی این روستا آغازشده و فرآیند صدور سند مالکیت برای روستائیان در حال انجام است.

سرپرست معاون فنی و زیربنایی سازمان منطقه آزاد چابهار افزود: با دستور رئیس هیئت‌مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد چابهار سهولت در صدور پروانه ساختمانی در محدوده طرح ویژه روستای تیس صورت گرفته و از یک ماه گذشته تمامی ساخت‌وسازها بر اساس ضوابط طرح ویژه و با در نظر گرفتن تمامی اصول معماری گردشگری و با نظارت مهندسین ناظر انجام می‌شود که استقرار این سیستم، مورد استقبال و رضایت اهالی روستای تیس را در پی داشته است.

اسدی، عملکرد دفتر مدیریت بنیاد مسکن استان بعنوان کارگزار سازمان منطقه آزاد در روستای تیس را مثبت ارزیابی کرد و افزود: سازمان پروژه‌های عظیمی ازجمله آبرسانی و لوله‌کشی روستای تیس را در دست اجرا دارد و چنانچه همکاری و تعامل مسئولین محلی و اهالی روستا وجود داشته باشد این پروژه در سالجاری اجرائی خواهد شد.

وی بیان کرد: با توجه به ابلاغ طرح توسعه منطقه آزاد چابهار 32 روستای دیگر به محدوده اضافه‌شده که برنامه‌ریزی لازم در خصوص مدیریت عملیات عمرانی و زیرساختی آنها در معاونت فنی و زیربنایی سازمان در حال تبیین است.

سرپرست معاون فنی و زیربنایی سازمان منطقه آزاد چابهار اظهار امیدواری کرد با همیاری و مشارکت مردم روستاها بتوانیم گامی در جهت زدودن چهره محرومیت از روستاهای منطقه آزاد برداریم.

خبرنگار منطقه آزاد چابهار امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

آخرین اخبار آرشیو