محور پرترافیک چابهار ـ کنارک با ۲۴۸ میلیارد تومان ۲ بانده می‌شود

نماینده مردم شهرستانهای چابهار، نیکشهر، کنارک، قصرقند و دشتیاری در مجلس شورای اسلامی گفت: محور پرترافیک چابهار ـ کنارک با تخصیص ۲۴۸ میلیارد تومان اعتبار و مشارکت ۵۰ درصدی سازمان منطقه آزادچابهار ۲ بانده و رفت و آمد تسهیل می‌شود.

به گزارش فرینا، سعیدی در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: راه چابهار ـ کنارک یکی از پرترافیک‌ترین مسیرهای ارتباطی استان سیستان وبلوچستان است و متاسفانه میزان تصادفات منجر به فوت و جراحات جدی در این محور بسیار زیاد است. 

وی بیان کرد: این اقدام مبارک و خبرخوش با امضای موافقتنامه بین دکتر خادمی معاون وزیر راه و مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه و دکتر کردی مدیرعامل منطقه آزاد چابهار با حضور نماینده حوزه انتخابیه چابهار محقق و مقرر شد پروژه ساخت باند دوم چابهار به کنارک با اعتبار ۲۴۸ میلیارد تومان با مشارکت ۵۰ درصدی منطقه آزاد ساخته شود.

نماینده مردم شهرستانهای چابهار، نیکشهر، کنارک، قصرقند و دشتیاری در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه مدت اجرای مشارکت سه سال پیش بینی شده اما با توجه به اهمیت پروژه انتظار می رود تا ۱۸ ماه آینده بطور کامل اجرا شود، خاطرنشان کرد: با توجه به آمار بالای تصادفات جاده‌ای در این محور، اجرای پروژه یادشده به عنوان مطالبه جدی مردم چابهار و کنارک نقش مهمی در کاهش این معضل خواهد داشت.

سعیدی از مجموعه وزارت راه و شهرسازی و سازمان منطقه آزاد برای تخصیص اعتبار لازم تقدیر کرد و گفت: چنانچه همت و همراهی مسوولان نباشد پروژه ها به سرانجام نخواهد رسید.

وی افزود: رفع مشکل بازگشایی و آسفالت راه‌ها و ساخت ابنیه فنی و پل از مهمترین خواسته های مردم حوزه انتخابیه چابهار، نیکشهر، کنارک، دشتیاری و قصرقند است بطوریکه بیش از ۲۰ هزار نفر از اهالی بخش تلنگ شهرستان قصرقند راه ارتباطی با مرکز این شهرستان ندارند و به ناچار برای یک کار اداری باید با عبور از سه شهرستان و طی بیش از ۳۰۰ کیلومتر راه به مرکز شهرستان برسند.

نماینده مردم شهرستانهای چابهار، نیکشهر، کنارک، قصرقند و دشتیاری در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه حوزه راه نیازمند همت جهادی و انقلابی و تخصیص ویژه اعتبارات است، افزود: با توجه به توسعه بندر چابهار و افزایش تردد جادهای، سازمان بنادر و کشتیرانی نیز باید در توسعه شریان‌های ارتباطی جاده‌ای حوزه جنوب استان سیستان و بلوچستان، نقش خود را ایفا کند.

چابهار و کنارک از توابع استان سیستان و بلوچستان در ۶۴۵ کیلومتری جنوب زاهدان مرکز این استان و در ساحل دریای عمان(مکران) قرار دارند.

خبرنگار منطقه آزاد چابهار امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.