افتتاح دو آزمایشگاه میکروبیولوژی و محیط زیست در منطقه ویژه اقتصادی بوشهر

با حضور معاون استاندار بوشهر و جمعی از مدیران دستگاه های اجرائی آزمایشگاه میکروبیولوژی و محیط زیست در منطقه ویژه اقتصادی بوشهر افتتاح شد.

به گزارش فرینا، در مراسمی با حضور زرین فر معاون هماهنگی و امور اقتصادی استانداری بوشهر، حسین نامور مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی بوشهر، رستمی مدیرکل دفتر جذب و حمایت از سرمایه‌گذاری استانداری بوشهر، مرتضی بحرانی مدیرکل دامپزشکی استان بوشهر آزمایشگاه میکروبیولوژی و محیط زیست در مجتمع آزمایشگاهی شاخه زیتون لیان مستقر در منطقه ویژه اقتصادی بوشهر افتتاح شد.
معاون هماهنگی و امور اقتصادی استانداری بوشهر در این مراسم گفت: در بوشهر به عنوان یک استان دریایی فعال در حوزه صادرات و واردات، وجود آزمایشگاه پیشرفته برای آزمون کالاها یک امر اجتناب ناپذیر است که بخش خصوصی با سرمایه‌گذاری خود در کنار بخش دولتی به تحقق این مهم کمک کرده است.
سعید زرین فر افزود: استان بوشهر اکنون به یکی از قطب‌های آزمایشگاهی کشور تبدیل شده تا جایی که ۹۵ درصد از کالاهای واراتی و صادراتی در خود استان آزمون می‌شوند.
زرین فر ادامه داد: استان بوشهر در بحث آبزیان و بویژه میگوی پرورشی از ظرفیت‌های بالایی برخوردار است که این ظرفیت در سال‌های اخیر همواره مورد تهدید بیماری لکه سفید میگو قرار داشته که شرکت دانش بنیان بازرسی فنی و مجتمع آزمایشگاهی شاخه زیتون لیان این بیماری را از مرحله ذخیره لارو تا تولید میگو مورد پوشش آزمایشی خود قرار داده است.
وی افزود: در این آزمایشگاه با وجود امکانات پیشرفته و به روز شرایطی فراهم شده تا استان‌های فعال در زمینه پرورش میگو نیز بتوانند از این ظرفیت استفاده کنند

در  این مراسم مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی بوشهر ضمن خوش آمدگویی به دکتر زرین فر و هیات همراه، با بیان اینکه آزمایشگاه میکروبیولوژی و محیط زیست با 40 میلیارد تومان سرمایه گذاری در مجتمع آزمایشگاهی شاخه زیتون لیان مستقر در منطقه ویژه اقتصادی بوشهر آغاز بکار کرده است که در این مجتمع آزمایشگاهی 70 نفر نیروی کار مستعد و تحصیل کرده بومی بصورت مستقیم مشغول به کار می باشند.
حسین نامور افزود: با توجه به معافیت ها و ظرفیت های بالفعل و بالقوه منطقه ویژه اقتصادی بوشهر آزمایشگاه های گوناگونی با زمینه فعالیت خاص و منحصر به فرد در سطح کشور در این منطقه ویژه مشغول به فعالیت می باشند که مجموعه منطقه ویژه اقتصادی بوشهر این آمادگی را دارد که با تمام توان و ظرفیت های خود از سرمایه گذاران در عرصه های گوناگون که باعث اشتغال زایی و پیشرفت و توسعه استان می شود حمایت نماید.

در حاشیه این مراسم مدیرعامل شرکت بازرسی فنی و مجتمع آزمایشگاهی شاخه زیتون لیان ضمن تشکر از دکتر زرین فر بابت حضور در آیین افتتاحیه، از حسین نامور مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی بوشهر و مرتضی بحرانی مدیرکل دامپزشکی استان بوشهر به منظور تعامل و همکاری بسیار خوب تقدیر و سپاسگزاری کرد.
مسعود محبوبی افزود: در این مجتمع آزمایشگاهی یک هزار میلیارد سرمایه گذاری شده است که درحال حاضر در زمینه های آزمون مواد غذایی و دارویی، آبزیان، کلاه ایمنی، اسباب بازی، قطعات خودرو، میکروبیولوژی، ژنتیک و تراریخته، نفت و فرآورده‌های نفتی فعالیت دارد و در بخش آزمایشگاهی این آزمایش اکنون تنها مرکز آزمون کلاه ایمنی است و در آزمایشگاه سومین مرکز آزمون کشور محسوب می‌شود.

آمنه شهیدی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.