مومنی:

تدوین برنامه های متنوع برای تکریم سرمایه گذاران در قشم

دهمین نشست شورای هماهنگی اقدامات پساکرونا منطقه آزاد قشم با حضور مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم و جمعی از معاونان و مدیران این سازمان و شرکت های تابعه در محل مرکز بین المللی رشد قشم برگزار شد.

به گزارش فرینا، مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم در این نشست به بیان توضیحاتی پیرامون تشکیل شورای سرمایه گذاری در این سازمان با هدف معرفی فرصت های ویژه سرمایه گذاری و تسهیل فرآیند حضور سرمایه گذاران در قشم پرداخت.
حمیدرضا مومنی با اشاره به اهمیت جلب اعتماد سرمایه گذاران برای حضور در این منطقه، تصریح کرد: بدون سرمایه گذاری در طرح های زیربنایی و روبنایی نمی توان انتظار توسعه اقتصادی، ایجاد اشتغال پایدار، تولید و رفاه اقتصادی را داشت.
مومنی ادامه داد: اقتصاد در مناطق آزاد از یک فضای محدود به سمت یک فضای باز سوق داده می شود و با این نگاه مناطق آزاد می توانند با جذب سرمایه گذار نقش کلیدی و مهمی در جهت ورود محصولات و تولیدات به بازارهای بین المللی داشته باشند.
وی با بیان اینکه شرایط امروز اقتصاد متفاوت با گذشته است، خاطرنشان کرد: امروز در منطقه آزاد قشم باید متفاوت از دوره های گذشته؛ برنامه های متنوعی برای تکریم و جذب سرمایه گذاران و تولیدکنندگان تدارک ببینیم. نگاه ما به جریان سرمایه؛ ارزشمند است و سرمایه گذار، تولیدکننده و کارآفرین در حقیقت پیشران های توسعه در مناطق آزاد هستند.
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم با اشاره به اینکه مناطق آزاد اولین مقاصد سرمایه گذاری در کشور هستند، افزود: منطقه آزاد قشم آماده هرگونه سرمایه گذاری در بخش های مختلف است و با وجود فرصت های بی بدیلی که برای توسعه اقتصادی در این منطقه وجود دارد، امیدواریم فرصت ها و اولویت های سرمایه گذاری به خوبی بتوانند برای مخاطبان معرفی شده و به جذب سرمایه و حضور سرمایه گذاران جدید منجر شود.
مومنی در پایان گفت: یکی از مهمترین بخش هایی که در دوران تحریم می تواند نقش مؤثری برای تقویت اقتصاد کشور داشته باشد، مناطق آزاد است و از این رو منطقه آزاد قشم می تواند یک الگوی اقتصادی مناسب برای تبلیغ اقتصاد بخش خصوصی و غیردولتی‌ و جذب سرمایه گذار در کشور به حساب بیاید.

عابدین سعادتفر معاون توسعه مدیریت سازمان منطقه آزاد قشم نیز به ارایه گزارشی از روند اجرایی شدن مصوبات جلسات قبلی این شورا پرداخت.
در ادامه معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم گزارشی پیرامون آخرین آمار و اقدامات صورت گرفته در این منطقه در راستای مقابله با شیوع ویروس کرونا پرداخت.
مرتضی شیخ زاده در آسیب شناسی افزایش مبتلایان به بیماری کووید 19 در جزیره قشم اعلام کرد: عدم رعایت فاصله گذاری اجتماعی و بی توجهی به نکات بهداشتی، حضور اتباع بیگانه غیرمجاز و برگزاری جلسات عروسی و نشست های مشابه در برخی نقاط جزیره، مهمترین دلایل رشد تعداد بیماران در هفته های گذشته در قشم است.
شیخ زاده ادامه داد: خوشبختانه با ورود تولیدکنندگان بخش خصوصی به حوزه تولید ماسک و مواد ضدعفونی کننده مورد نیاز، در قشم کمبودی در زمینه تامین اقلام بهداشتی وجود ندارد.
در بخش دیگری از دهمین جلسه شورای هماهنگی اقدامات پساکرونا منطقه آزاد قشم، فرشته سلجوقی مدیر اجتماعی و سلامت این سازمان به ارائه گزارشی درباره آخرین اقدامات صورت گرفته در جهت ساماندهی وضعیت و فراهم شدن شرایط برای آغاز فعالیت مرکز پزشکی خلیج فارس (بیمارستان جیجیان) پرداخت.
در ادامه این جلسه مدیر جذب سرمایه گذاری و بازاریابی سازمان منطقه آزاد قشم با ارائه گزارشی، به آسیب شناسی شرایط و موانع موجود برای حضور سرمایه گذار در منطقه آزاد قشم پرداخت.
ناصرالدین گرامی ادامه داد: تهیه بانک اطلاعات سرمایه گذاری در منطقه آزاد قشم، تدوین بسته های سرمایه گذاری و طرح های اولویت دار منطقه، فراهم آوردن بستری هوشمند برای سرعت بخشیدن و سهولت مراحل سرمایه گذاری و امکان خدمات ویژه به سرمایه گذاران خاص و... مهمترین اقداماتی است که برای حضور سرمایه گذاران در قشم باید اجرایی شود.
گرامی تصریح کرد: رتبه بندی سرمایه گذاران علاقه مند به حضور در قشم و همچنین پیش بینی تخفیفات ویژه برای سرمایه گذاران ارزی و همچنین تولیدکنندگان محصولات دانش بنیان می تواند سرمایه گذاران را برای حضور و سرمایه گذاری در قشم تشویق کند.
به گفته وی؛ ایجاد دروازه خوش آمد گویی، برگزاری تورهای سرمایه گذاری و همچنین تدوین بسته های سرمایه گذاری با در نظر گرفتن اولویت ها و نیازهای منطقه آزاد قشم از عوامل موثر در ایجاد جذابیت نزد سرمایه گذاران خواهد بود.

آمنه شهیدی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

آخرین اخبار آرشیو