چابهاری‌ها کسوف یکم تیر را با تلسکوپ می‌بینند

نماینده انجمن علمی طبیعت گردی و معاون اقتصادی و سرمایه‌گذاری سازمان منطقه آزاد چابهار گفت: بر اساس اعلام پایگاه‌های معتبر اخترشناسی، صبح یکم تیر سالجاری خورشیدگرفتگی جزئی در سراسر کشور رخ خواهد داد به همین منظور منطقه آزاد چابهار برنامه ویژه‌ای را برای آشناسازی عموم مردم با دانش نجوم و رویت این پدیده نجومی در نظر گرفته است.

به گزارش فرینا، فرزین حقدل در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهارداشت: برنامه ریزی لازم توسط سازمان منطقه آزاد چابهار برای مهیاسازی امکان رصد ایمن خورشید گرفتگی یکم تیر برای مردم انجام شده است. 

حقدل با اشاره به اینکه وقوع رخداد کسوف جزئی یکم تیر فرصتی کم‌نظیر برای شناساندن ظرفیت‌های گردشگری نجومی استان بویژه منطقه آزاد چابهار به سرمایه‌گذاران و علاقه‌مندان به گردشگری علمی در سراسر کشور است افزود: سازمان منطقه آزاد چابهار در مسیر ترویج دانش نجوم در میان علاقمندان به این علم در منطقه، برنامه ویژه‌ای را برای رصد عمومی این پدیده نجومی با تلسکوپ زیر نظر کارشناسان مجرب تدارک دیده است.

نماینده انجمن علمی طبیعت گردی در چابهار گفت: خورشیدگرفتگی یکم تیر از ساعت ۸ و ۴۹ دقیقه صبح در چابهار آغاز می‌شود، ساعت ۱۰ و ۱۶ دقیقه به اوج می‌رسد و در نهایت ساعت ۱۱:۵۷ دقیقه این رویداد جذاب نجومی پایان می‌یابد.

حقدل با اشاره به اینکه رویت این رویداد نجومی با چشم غیرمسلح برای چشم آسیب‌زاست از این رو منطقه سازمان آزاد چابهار تلاش کرده امکان حضور کارشناسان و تجهیزات پرتابل مربوطه را برای رصد عمومی این کسوف جزئی فراهم کند.

وی اظهارداشت: کارشناسان مدعو منطقه آزاد که از چهره‌های شناخته شده ترویج نجوم در ایران هستند قرار است شامگاه جمعه ۳۰ خرداد از ساعت ۲۲ ضمن استقرار تلسکوپ و دیگر تجهیزات نجومی در ساحل پارک لیپار چابهار حضور یابند.

معاون اقتصادی و سرمایه‌گذاری سازمان منطقه آزاد چابهار بیان کرد: تلاش ما این است که این برنامه شنبه شب نیز در یکی از روستاهای اطراف چابهار برای مردم محلی تکرار شود تا فرصت رصد دوردست‌ترین اجرام عالم با تلسکوپ برای علاقه‌مندان با استعداد در روستاهای سیستان و بلوچستان تا حدودی مهیا شده باشد.

خبرنگار منطقه آزاد چابهار امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

آخرین اخبار آرشیو