نظام‌مند شدن ساخت‌وسازهای تیس با صدور هوشمند پروانه ساخت

مدیر اطلاعات جغرافیایی و شهرسازی سازمان منطقه آزاد چابهار گفت: از ابتدای سال جاری صدور پروانه ساختمان در روستای تيس با استفاده از سامانه هوشمند شهرسازی (زیما) آغاز شده است که کارهای مرتبط در این زمینه روان‌تر و نظام‌مند می‌شود.

به گزارش فرینا، عبدالحکیم آصفی افزود: به منظور انجام اين امر مهم، نسخه تحت‌وب سامانه مذكور كه قبلاً فقط در بستر شبكه اينترنت داخلی سازمان منطقه آزاد چابهار بوده طراحی شده است سپس نقشه طرح ويژه روستای تيس تبديل به gis-base شده و در سامانه بارگذاری گرديده است.

آصفی اضافه کرد: در اقدام بعدی، تعريف كدنوسازی و نام گذاری كليه قطعات اراضی توسط مديريت شهرسازی انجام شده است.

وی بیان کرد: ايجاد دسترسی (تعریف نام كاربری و کلمه عبور) و تعريف نماينده بنياد مسكن در فرآيندهای شهرسازی در سامانه از ديگر اقدامات بوده است. آموزشهای جامع كار با سامانه، ضوابط ساخت و ساز در روستای تيس و فرآيندهای صدور مجوز ساخت و ساز بصورت كامل به عوامل بنياد مسكن ارائه گرديده است.

مدیر اطلاعات جغرافیایی و شهرسازی سازمان منطقه آزاد چابهار اظهار داشت: پشتيبانی مستمر در راستای پاسخگويی به سوالات و ابهامات كاربران بنياد مسكن و رفع ايرادات و نواقص سامانه توسط كارشناسان مديريت شهرسازی در دستور بوده و همچنان ادامه دارد. 

شایان ذکراست؛ كليه پرونده هايی كه منجر به صدور پروانه ساختمان می‌گردند بصورت الكترونيكی آرشيو می‌شوند.

خبرنگار منطقه آزاد چابهار امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

آخرین اخبار آرشیو