صادارت محصولات شرکت های دارویی و دانش بنیان کیش به کشورهای اروپایی

رئیس سازمان غذا و دارو کشور گفت: فعالان بخش خصوصی از جمله شرکت های دارویی و دانش بنیان با بهره گیری از ظرفیت، دانش فنی و پتانسیل های ایجاد شده در این منطقه موفق به صادرات محصولات شبیه سازی شده به کشورهای اروپایی شدند

به گزارش فرینا، در جلسه هم اندیشی رئیس سازمان غذا و دارو با شرکت های تولید کننده محصولات آرایشی و بهداشتی کیش با حضور محمدرضا شانه ساز رئیس سازمان غذا و دارو کشور، علی مقدس زاده معاون اقتصادی و سرمایه گذاری و ناصر آخوندی معاون توسعه مدیریت سازمان منطقه آزاد کیش، شامگاه سه شنبه سوم تیر با محوریت تولیدات سلامت محور و حمایت از تولید کنندگان در سالن رازی مرکز همایش های بین المللی کیش برگزار شد.

رئیس سازمان غذا و دارو کشور از صادارت محصولات شبیه سازی شده شرکت های دارویی و دانش بنیان کیش به کشور های مختلف در این منطقه خبر داد و گفت: حمایت های سازمان منطقه آزاد کیش از واحدهای تولیدی و صنایع کیش موجب فراهم شدن بسترهای لازم برای ارتقای دانش فنی، پتانسیل ها و ظرفیت های این منطقه شده است.

محمدرضا شانه ساز بر لزوم اهمیت راهبردی محصولات سلامت محور تاکید کرد و اظهار داشت: توان صادرات در حوزه بهداشت که اروپا و آمریکا در چالش غذایی و دارویی قرار دارند، برای ایران مساله مهمی محسوب می شود.

شانه ساز در ادامه افزود: شرکت های که برای تامین نیازهای کیش به عنوان وارد کننده در این منطقه فعالیت می کردند، امروز توانسته اند با استفاده از ظرفیت های ایجاد شده در کیش به عنوان یک تولید کننده در عرصه محصولات دانش بنیان و داروسازی خدمات ارزنده ای به مردم این منطقه ارائه دهند.

در ادامه این جلسه معاون اقتصادی و سرمایه گذاری سازمان منطقه آزاد کیش در خصوص ارائه خدمات با کیفیت به ساکنین کیش، سرمایه گذاران و تولید کنندگان گفت: مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش همواره بر این موضوع تاکید داشتند که در ارائه خدمات، اولویت برای این سازمان منافع و سود کیشوندان و سرمایه گذران است.

علی مقدس زاده افزود: سازمان به عنوان نماینده حاکمیت جمهوری اسلامی ایران در منطقه، خود را موظف به بستر سازی و حمایت از تولید کنندگان و فعالین اقتصادی می داند.

مقدس زاده با بیان این که سازمان منطقه آزاد کیش سرمایه سرمایه گذاران را سرمایه ملی می داند و تلاش بر این هست که این ظرفیت ها با حداکثر بهره وری در حداقل زمان ممکن محقق شود اظهار داشت: بخش خصوصی با ایفای رسالت اجتماعی و با مشارکت و همدلی با دستگاه های اجرایی مستقر در این منطقه برای مدیریت بحران کرونا در کیش به عنوان یک الگو در کشور مطرح شده است.

معاون توسعه مدیریت سازمان منطقه آزاد کیش، "اشتغال، درآمد، ثروت، قدرت اقتصادی" را رابطه مستقیم با تولید عنوان کرد و افزود: اگر تولید به جایگاه واقعی خود برسد و درآمد از محل تولید تامین شود کشوری قوی و مستقل خواهیم داشت.

ناصر آخوندی بر ضرورت بازبینی و اصلاح بخش نامه ها و دستورالعمل های موجود در جزیره کیش تاکید کرد و گفت: واحد های تولیدی در بخش لوازم آرایش و بهداشتی و دارویی در جزیره کیش با هدف تولید با کیفیت، تمام تلاش خود را به کار گرفتند و فعالیت می کنند.

آخوندی خاطر نشان کرد: در روز های ابتدایی شیوع بیماری کرونا در کیش برخی از واحدهای تولیدی با تغییر خط تولید خود به منظور تامین نیاز جزیره کیش در سه شیفت کاری فعالیت کردند و برخی نیز به صورت رایگان با تولید محصولات با کیفیت نه تنها نیاز جزیره کیش بلکه بخشی از نیازهای سرزمین اصلی را هم تامین کردند.

ساده سازی فرایند ها، تفویض اختیارات، تولید محصولات صادرات محور، اهمیت استراتژیک تولید محصولات، ثبت سفارش، ال سی، گمرک، قوانین و مقرارت مناطق آزاد و تامین منابع مالی از جمله مباحث مطرح شده در این نشست بود.

گفتنی است؛ شرکت های تولیدی بهداشتی و آرایشی کیش ضمن ارائه گزارش کوتاهی از عملکرد مجموعه های خود در خصوص مشکلات ناشی از شیوع بیماری کرونا و تحریم های ظالمانه غربی ها که متوجه واحد های تولیدی شده است گفتگو کردند و موضوعات مطرح شده مورد بررسی قرار گرفت.  

خبرنگار منطقه آزاد کیش امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.