مظفری:

نگاه علمی با رویکرد فرهنگی عامل اصلی پیشگیری از اعتیاد

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش گفت: نگاه علمی و اقدامات پیشگیرانه با رویکرد فرهنگی به معضل اجتماعی، یک ضرورت انکار ناپذیر و موثرتر از مبارزه و درمان با این بیماری است

به گزارش فرینا، غلامحسین مظفری، اعتیاد را یکی از مهمترین مشکلات اجتماعی، اقتصادی و بهداشتی عنوان کرد و گفت: عوارض ناشی از اعتیاد تهدیدی جدی برای جامعه بشری محسوب شده و موجب رکود اجتماعی در زمینه های مختلف می شود.

مظفری نقش خانواده ها و جامعه را عاملی اصلی در پیشگیری و مبارزه با مواد مخدر دانست و افزود: مشارکت سازمان های مردم نهاد و دستگاه های دولتی و خصوصی باعث افزایش رفتارهای سالم در جامعه و تقویت اندیشه های دینی در نسل جوان جزیره کیش می شود و این امر مهمترین راهبرد مبارزه با مواد مخدر است.

وی بر لزوم اهمیت آموزش و افزایش آگاهی بخشی اقشار مختلف جامعه اشاره کرد و اظهار داشت: تامین سلامت روانی خانواده ها از طریق افزایش سطح سواد و آگاهی بخشی می تواند با بهره گیری از رسانه های ارتباط جمعی محقق شود.

رئیس شورای مبارزه با مواد مخدر، مطبوعات را عامل مهمی در جهت اجتماعی شدن و مبارزه با مواد مخدر معرفی کرد و بیان داشت: کانون گرم خانواده و صمیمی ضمن این که نقش سازنده ای در پیشگیری از مواد مخدر ایفا می کند در ارتقای فرهنگ غالب نیز تاثیر گذار است.

مظفری با اشاره به نقش مهم ارتقای سطح آگاهی مردم در پیشگیری از شیوع اعتیاد و سایر آسیب های اجتماعی خاطر نشان کرد: دشمنان با سوء استفاده از عدم آگاهی افراد جامعه برای گمراه نمودن نسل جوان و آینده ساز کشور برنامه ریزی می کنند و آگاهی بخشی و اطلاع رسانی گسترده به تمام اقشار جامعه به ویژه جوانان و نوجوانان یکی از راه کارهای مقابله با این توطئه ها است.

گفتنی است؛ به مناسبت گرامیداشت روز جهانی مبارزه با مواد مخدر: چهارشنبه چهارم خرداد"مشارکت خیرین، بهره گیری از ظرفیت های مردمی؛ تقویت برنامه های کاهش تقاضای مواد مخدر" پنج شنبه پنجم تیر "تقویت و ارتقای دیپلماسی منطقه ای و جهانی در عرصه مبارزه با مواد مخدر" به عنوان شعار روز شمار امسال نامگذاری شده است.

خبرنگار منطقه آزاد کیش امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.