همکاری برای رفع مشکلات مالی و حقوقی واحدهای صنعتی و تولیدی در اروند

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد اروند از همکاری این سازمان برای رفع مشکلات مالی و حقوقی واحدهای صنعتی و تولیدی در اروند خبر داد.

به گزارش فرینا، اسماعیل زمانی در جریان بازدید از شرکت مهام شیمی امید اروند تولید کننده انواع پودر لباسشویی (ماشینی و دستی) با تاکید بر اینکه توسعه شهرک های صنعتی امسال و سال آینده به نحو چشمگیری دنبال می شود تا به رشد مورد نظر برسند، یادآور شد: در مدتی که در منطقه آزاد اروند فعالیت کردیم اهتمام ویژه ای بر شهرک های صنعتی داشتیم در ابتدای کار با شرکت شهرکهای صنعتی از بابت مالکیت شهرکها مشکلات حقوقی داشتیم و به رغم اینکه در ابتدا اصرار بر مالکیت آنها با منطقه آزاد داشتیم اما به این نتیجه رسیدیم که بجای بحث بر سر این موضوع، هدفمان را که همانا توسعه و بهبود شرایط شهرکهای صنعتی بود را در پیش بگیریم ضمن اینکه از ظرفیت و امکانات شرکت شهرکهای صنعتی نیز در جهت توسعه بهره ببریم لذا هیئت مدیره منطقه آزاد اروند تصمیم گرفت تا از این دعوای مالکیت دست بردارد و به سمت خدمات دهی پیش برود.

زمانی با قدردانی از تلاش مسئولان شرکت شهرکهای صنعتی در جهت کمک به بهبود شرایط شهرک صنعتی آبادان، گفت: با انعقاد تفاهمنامه ای با معاون وزیر صمت و رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل شهرکهای صنعتی کشور، موضوع سرمایه گذاری ۵۰ درصدی طرفین در شهرکهای صنعتی منطقه مورد توافق قرار گرفت البته از آنجائیکه شهرکهای صنعتی مالکیت شان با شرکت شهرکهای صنعتی خوزستان است به لحاظ درآمدی هیچ عایدی برای ما ندارد و ما تنها برای کمک به توسعه و ایجاد اشتغال در این شهرکها هزینه کرده ایم.

وی افزود: در شلمچه نیز که به عنوان یک بندر خشک به شمار می رود، ما تنها هزینه کردیم و هیچ عایدی نداریم. اگر در آینده این شهرکها به پایداری و رشد اقتصادی رسیدند برنامه ریزی می کنیم تا درآمدی هم از قبل آنها برای منطقه تعریف شود. امید می رود دیگر سازمانهایی که در این زمینه کمک می کنند نیتشان همین باشد.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاداروند تصریح کرد: در سالهای اخیر شرکت شهرکهای صنعتی همکاری و کمک های خوبی را به شهرکهای صنعتی ما داشتند که امید می رود این همراهی ها ادامه دار باشد. به هر میزان که شهرکهای صنعتی کشور در شهرکهای صنعتی اروند سرمایه گذاری کند ما نیز به همان نسبت اعتبار اختصاص می دهیم.

زمانی یادآور شد: اگر ۵ یا ۶ سال پیش شهرک صنعتی آبادان را می دیدید چهره ای ناراحت کننده ای داشت اما با سرمایه گذاریهای زیرساختی که در زمینه های آب، برق، گاز، فاضلاب و مخابرات، فیبر نوری و غیره انجام شد شرایط این شهرک رو به بهبودی رفت و اکنون زمان آنست که موضوع آسفالت معابر شهرک صنعتی را نیز با انعقاد تفاهمنامه های دو جانبه با شرکت شهرکهای صنعتی کشور به انجام برسانیم تا شهرک صنعتی آبادان به طور کامل به سامان برسد.

وی گفت: امید می رود تا سرمایه گذاران بیشتری در منطقه آزاد اروند جذب شوند و ما نیز در احیای واحدهای صنعتی راکد و نیمه راکد که به لحاظ مالی و یا حقوقی مشکل دارند همکاری و کمک می کنیم و برای آنها منابع تسهیلاتی و سرمایه در گردش تامین می کنیم و این یکی از راهبردهای اساسی ۲۰ گانه ی سازمان منطقه آزاد اروند در سال جهش تولید است.

خبرنگار منطقه آزاد اروند امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

آخرین اخبار آرشیو