افتتاح و بهره برداری از اولین کارخانه تولید پودر رختشویی در استان خوزستان

معاون سرمایه گذاری و توسعه کسب و کارهای سازمان منطقه آزاد اروند از افتتاح و بهره برداری از اولین کارخانه تولید پودر رختشویی در استان خوزستان خبر داد.

به گزارش فرینا، سید علی موسوی با اشاره به تعریف ۳۱۰ پروژه سرمایه گذاری، عمرانی، فرهنگی و گردشگری برای اجرا تا پایان سال ۱۴۰۰ توسط شورای عالی مناطق آزاد گفت: از این تعداد ۶۲ پروژه با سرمایه گذاری ۹ هزار میلیارد تومان مربوط به منطقه آزاد اروند است که برای تحقق آنها هیئت مدیره سازمان منطقه آزاد اروند و در رأس آن مدیرعامل سازمان در حال پیگیری و برنامه ریزی هستند.

موسوی در آئین افتتاح شرکت مهام شیمی امید اروند تولید کننده انواع پودر لباسشویی (ماشینی و دستی) اظهار کرد: در روز مبارک و فرخنده ولادت حضرت معصومه (س) شاهد افتتاح این واحد تولیدی به دست مسئولان منطقه هستیم، خوشبختانه با راه اندازی این واحد تولیدی ۱۵۰ نفر از نیروهای بومی منطقه به خصوص از آبادان در ۲ شیفت کاری مشغول به کار شده اند که این مایه ی سرفرازیست.

وی با بیان اینکه پیشتر قول افتتاح ۱۰ پروژه صنعتی و تولیدی را از سوم خرداد سالروز آزاد سازی خرمشهر تا ۵ مهر ماه سالروز شکست حصر آبادان داده بودیم، افزود: شاید در گام نخست این حرکت بسیاری این قول را یک شعار دیگر از سوی مسئولان می دانستند اما امروز بسیار خوشحالیم که سومین پروژه از ۱۰ پروژه مذکور (نخستین پروژه در آبادان) را افتتاح می کنیم و اگر شرایط منطقه ناشی از شیوع کرونا مشکلی را پیش نیاورد هفته آینده نیز چهارمین پروژه و دومین در آبادان را افتتاح خواهیم کرد.

معاون سرمایه گذاری و توسعه کسب و کارهای سازمان منطقه آزاد اروند تصریح کرد: پروژه ای که امروز شاهد افتتاح آن هستیم چند ویژگی خاص دارد، این شرکت نخستین و بزرگترین شرکت تولید و بسته بندی پودر رختشویی اعم از ماشینی و دستی در منطقه، استان خوزستان و استانهای همجوار همچون لرستان، بوشهر و … است که در شهرک صنعتی شماره یک آبادان به بهره برداری رسیده و علاوه بر اشتغال خوبی که ایجاد کرده قادر به تامین نیاز منطقه، استان و استانهای همجوار به پودر رختشویی نیز می باشد.

موسوی یادآور شد: مزیت دیگر این واحد تولیدی آنست که علاوه بر تامین نیازمندیهای داخلی، موضوع صادرات محصولات خود به کشورهای همسایه را نیز در دستور کار دارد. این شرکت که فعالیت آزمایشی خود را در این سه ماه آغاز کرده توانسته طی این مدت بیش از نیم میلیون دلار از محصولاتش را صادر کند که امید می رود این میزان صادرات به هدف تعیین شده ۵ میلیون دلار تا پایان سال جاری برسد.
به گفته وی این واحد تولیدی با کشورهای عراق و پاکستان قراردادهایی را جهت صادرات محصولاتش منعقد کرده که امید می رود قادر به انجام تعهداتشان باشند.

معاون سرمایه گذاری و توسعه کسب و کارهای سازمان منطقه آزاد اروند با بیان اینکه انتظار می رود این واحد تولیدی بتواند علاوه بر جهش تولید به رویکرد صادرات محور نیز برسد، افزود: سومین مزیت این واحد تولیدی آنست که علاوه بر تولید، بخشی از مواد اولیه مورد نیاز خود را از واحدهای تولیدی فعال در منطقه تامین می کند به طور مثال بخشی از مواد اولیه مورد نیاز این واحد از واحد تولیدی پاکینه شو در خرمشهر تامین می شود.

موسوی ایجاد اشتغال برای ۱۵۰ نیرویی بومی منطقه را بزرگترین و مهمترین مزیت راه اندازی این واحد تولیدی دانست.

وی در بخش دیگری از سخنان خود ضمن تبریک روز ملی اصناف، تصریح کرد: همانطور که می دانید بیش از ۲ میلیون واحد صنفی در کشور مشغول فعالیت اند که از این تعداد ۲۰ هزار واحد صنفی تولیدی و توزیعی آن در منطقه آزاد اروند فعالیت دارند که به طور حتم واحدهای توزیعی در خدمت واحدهای تولیدی خواهند بود و می توانند تولیدات شرکت هایی همچون این واحد تولیدی را از طریق شبکه های توزیعی به دست مردم منطقه، استان و کشور برسانند.

معاون سرمایه گذاری و توسعه کسب و کاهای سازمان منطقه آزاد اروند افزود: تمام تلاش ما آنست که این ۱۰ واحد تولیدی که قولش را پیشتر داده ایم به بهره برداری برسانیم ضمن اینکه در تلاش برای افزایش شمار واحدهای قابل بهره برداری هستیم و به زودی نیز خبرهای خوبی برای همگان خواهیم داشت.

خبرنگار منطقه آزاد اروند امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.