منطقه آزاد قشم میزبان نخستین دوره ۱۲ ساعته کوهپیمایی همگانی بین المللی می شود

منطقه آزاد قشم میزبان نخستین دوره ۱۲ ساعته کوهپیمایی همگانی بین المللی نیچرفرندز باهدف گسترش گردشگری ورزشی جهانی می شود.

به گزارش فرینا، در دیدار معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم با رئیس کارگروه همگانی فدراسیون کوهنوردی و صعودهای ورزشی کشور از ظرفیت های طبیعی جزیره قشم به عنوان قابلیتی جهت توسعه گردشگری بین المللی به ویژه در حوزه ورزش و تفریحات هجانی یاد شد.
مرتضی شیخ زاده، معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم با اشاره به ویژگی های خاص زمین شناسی جزیره بیان داشت: فعالیت کارگروه های هیات کوهنوردی و صعودهای ورزشی منطقه آزاد قشم بهترین شاخه ورزشی برای معرفی این ظرفیت ها به ویژه در بخش معرفی غار نمکدان و ژئوسایت ها مانند تنگه چاهکوه و دره ستاره هاست.
شیخ زاده بر سیاست های سازمان منطقه آزاد قشم در راستای توسعه گردشگری بین الملل تاکید داشت و افزود: طراحی دوره های آموزشی و برگزاری جشنواره ها ومسابقات در سطح بین الملل، باتوجه به ورود بدون نیاز به ویزای گردشگران خارجی، فرصتی برای معرفی جزیره به جهان و ازآوری برای کشور است.
به گفته وی، قشم به عنوان یک سرزمین گردشگری با ۷۰ هتل و ۸۰ خانه بوم گردی امکان میزبانی جشنواره ها و مسابقات جهانی را دارد.
معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم همچنین بر لزوم استقلال هیات های ورزشی تحت پوشش مناطق آزاد از استان ها تاکید کرد و عنوان داشت: عدم وابستگی هیات های ورزشی، درک شرایط منطقه و آزادی عمل، ضمن کمک به پیشرفت هیات ها فرصتی برای برنامه ریزی تخصصی باتوجه به ظرفیت های هر منطقه ارایه می دهد.
شیخ زاده ضمن اعلام حمایت سازمان منطقه آزاد قشم از فعالیت های ورزشی در جزیره گفت: قشم در حوزه غارنوردی، صخره نوردی و ورزش های هیجانی آماده برگزاری برنامه هایی در سطح جهانی است.

**حمایت منطقه آزاد قشم از ورزش جزیره قابل تقدیر است

رییس کارگروه همگانی فدراسیون کوهنوردی و صعودهای ورزشی کشور نیز ضمن تقدیر از حمایت های منطقه آزاد قشم اظهار داشت: برگزاری و میزبانی دوره های بین المللی باعث پیشرفت ورزش قشم در سال های اخیر شده که قسمت عمده آن به دلیل تفویض اختیار صورت گرفته به این منطقه آزاد است.
مجید حسین پور، جدایی هیات های ورزشی از استان را یک پتانسیل جدید برای جزیره دانست و اضافه کرد: جزایر ما دارای ظرفیت بالایی در حوزه ورزش هستند و قشم به صورت ویژه توان توسعه بالایی در حوزه گردشگری ورزشی و ورود به سطوح بین المللی را دارد.
رییس کارگروه همگانی فدراسیون کوهنوردی و صعودهای ورزشی کشور با اشاره به انتخاب قشم به عنوان میزبان نخستین دوره ۱۲ ساعته کوهپیمایی همگانی بین المللی نیچرفرندز کشور اتریش خاطر نشان کرد: امروز اسم قشم در سایت جهانی کوهنوردی به عنوان یکی از مناطق شناخته شده کشور مطرح است و با برگزاری این دوره، شرکت کنندگان یکی از معتبرترین گواهی نامه های ورزشی جهان را دریافت کرده و به عنوان راهنمایان طبیعت گردی و کوهستان در سطح بین الملل شناخته خواهند شد.
حسین پور در پایان از تلاش های جلیل حقگویان، مدیر ورزش و جوانان سازمان منطقه آزاد قشم و محمدسعید موسایی باغستانی، رییس هیات کوهنوردی و صعودهای ورزشی این منطقه برای برگزاری و میزبانی دوره های دانش افزایی و اعلام آمادگی برای برگزاری نخستین دوره ۱۲ ساعته کوهپیمایی همگانی بین المللی نیچرفرندز تقدیر کرد.
گفتنی است، در نشست هماهنگی برگزاری نخستین دوره ۱۲ ساعته کوهپیمایی همگانی بین المللی نیچرفرندز به میزبانی جزیره قشم، مرتضی شیخ زاده، معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم، مجید حسین پور، رئیس کارگروه همگانی فدراسیون کوهنوردی و صعودهای ورزشی کشور، جلیل حقگویان، سرپرست ورزش و جوانان سازمان منطقه آزاد قشم، محمدسعید موسایی باغستانی، رییس هیات کوهنوردی و صعودهای ورزشی، معصومه مشار، نایب رئیس امور بانوان و سید مسعود موسوی، رییس کارگروه همگانی این منطقه حضور داشتند.

خبرنگار منطقه آزاد قشم امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.