صدور و تمدید 378 فقره مجوز فعالیت اقتصادی در منطقه آزاد قشم

مدیر جذب سرمایه گذاری و بازاریابی سازمان منطقه آزاد قشم از صدور و تمدید 378 فقره مجوز فعالیت اقتصادی در سه ماهه ابتدایی سال جاری در این منطقه خبر داد.

به گزارش فرینا به نقل از خبرگزاری فارس، ناصرالدین گرامی گفت: از ابتدای سال جاری تعداد 67 مجوز سرمایه گذاری در حوزه های صنعتی، خدماتی و بازرگانی برای فعالان اقتصادی صادر شده است.
گرامی ادامه داد: از این تعداد مجوزهای صادر شده از ابتدای سال 17 مورد مربوط به بخش صنعتی، 24 مرتبط با بخش خدماتی و همچنین 26 فقره مجوز مربوط به حوزه تجارت و بازرگانی است.
مدیر جذب سرمایه گذاری و بازاریابی سازمان منطقه آزاد قشم با بیان اینکه در این مدت  311 فقره مجوز نیز در حوزه های مختلف اقتصادی در منطقه آزاد قشم تمدید گردیده، افزود: از این تعداد 47 فقره مجوز در حوزه صنعت، 120 مجوز مرتبط با بخش خدمات و 144 فقره مجوز در حوزه تجارت برای فعالان اقتصادی منطقه آزاد قشم تمدید شده است.
گرامی تصریح کرد: سرمایه گذاری موتورمحرکه اصلی رشد اقتصادی است که نهایتابسترساز  توسعه کشورها است و متناسب با رشد مصرف و نیاز جاری و آینده بازار‌ها شکل اجرایی مییابد. وی ادامه داد طی ماه های گذشته با شیوع ویروس کرونا، همانند سایر نقاط کشور شاهدکاهش میزان صدور و تمدید مجوزهای فعالیت اقتصادی در منطقه آزاد قشم هستیم.
 وی خاطرنشان کرد: مناطق آزاد می توانند با جذب سرمایه گذار و استفاده مطلوب از فرصت های موجود مناطق نقش کلیدی و مهمی در جهت تولید محصولات و صادرات کالاها به بازارهای بین المللی و نیز تامین نیازهای داخل کشور داشته باشند.
مدیر جذب سرمایه گذاری و بازاریابی سازمان منطقه آزاد قشم گفت: این منطقه آزاد به علت قرار گرفتن در منطقه استراتژیک و دسترسی آسان به بازارهای منطقه ای و آبراهه های بین المللی می تواند الگوی اقتصادی مناسب برای فعالسازی اقتصاد بخش خصوصی و غیردولتی‌ و جذب سرمایه گذار در فعالیت های مولد کشور باشد.
گرامی در پایان خاطرنشان کرد: حسب دستورات مدیرعامل محترم سازمان منطقه آزاد قشم، برنامه های جدید و هدفمندی  در راستای تکریم و جذب سرمایه گذاران و تولیدکنندگان پیش بینی گردیده و مراحل نهایی آن در حال تدوین است تا شرایط لازم برای حضور سرمایه گذار، تولیدکننده و کارآفرین در این منطقه با انگیزه های بیشتر و جذابتری محقق گردد.

خبرنگار منطقه آزاد قشم امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

آخرین اخبار آرشیو