تحول دیجیتال نیاز امروز بخش صنعت در کشور 

مدیر عامل منطقه ویژه اقتصادی و فرودگاه بین المللی پیام، در پیامی به مناسبت دهم تیرماه روز صنعت و معدن با بیان اینکه امروز تحول دیجیتال یک اصل غیر قابل انکار و تنیده شده در اجزاء زندگی تمام مردم جهان است گفت: صنعت و تولید نیز از این اصل مستثنی نبوده و چه بسا تاثیر گذاری اش از این تحولات بسیار بیشتر از سایر بخش ها بوده است.

به گزارش فرینا، نادر ثناگو مطلق افزود: اگر در گذشته، چرخ دنده ها نشان از صنعت و تولید بود، اما امروزه نقطه کانونی و کلیدی صنعت، حتی صنایع سنگین، به دلیل تحول سریع تکنولوژی، فناوری اطلاعات و داده پردازی شده است.
پناگو مطلق ضمن تاکید بر لزوم انطباق صنعت و تولیدات با محیط دیجیتال عنوان داشت: بهترین و عظیم ترین تولیدات اگر قابل انطباق با محیط و ابزار دیجیتالی امروز نباشند، به طور قطع قابل بهره برداری نبوده و محکوم به فنا هستند.
وی با بیان اینکه در این میان نیروی کار نیز باید علاوه بر تجربه و تبحر، مسلط به تکنولوژی دیجیتال روز باشند گفت: ضروری است که پارادایم های سرمایه گذاری، حمایت و تولید بر همین اساس تغییر یابد و به جای سوزندان منابع در چاه ویل صنایع منسوخ، تنها با توجیه اشتغال وابسته و نیاز روزمره، تغییر را برای نجات صنایع از پرتگاه تعصب نگاه سنتی، به مسیر روشن تکنولوژی محوری با محور اقتصاد دیجیتال به سمت قله پیروزی آغاز کنیم.
مدیر عامل منطقه ویژه اقتصادی پیام در بخش دیگری از این پیام با اشاره به نقش صنعت در اشتغال پایدار و افزایش تولید می افزاید: در روزهایی که کشورمان مورد شدیدترین هجمه و تحریم ها از سوی دشمنان این مرز و بوم قرار گرفته، اهمیت دادن هر چه بیشتر به این بخش در راستای توسعه کشور و حمایت از تولیدات داخلی، می تواند در خنثی کرن این تحریم ها تاثیر بسزایی داشته باشد.
ثناگو مطلق در ادامه پیام با اشاره به وجود واحدهای تولیدی و صنعتی در منطقه ویژه اقتصادی پیام اظهار داشت: در سالی که از سوی مقام معظم رهبری به عنوان جهش تولید نامگذاری شده، منطقه می تواند در ابعاد مختلف سهم جهشی خود را برای رونق و توسعه اقتصادی کشور ایفا کند.
وی، برنامه ریزی برای ایجاد سازوکارهای پایدار برای  حمایت مستمر از بخش صنعت و تولید را از اهم برنامه های پیش روی منطقه عنوان و خاطر نشان کرد: با تدوین دستورالعمل احیاء ، ۱2 واحد غیر فعال در منطقه ویژه اقتصادی پیام احیا و به چرخه تولید بازگشتند.
مدیر عامل منطقه ویژه اقتصادی و فرودگاه بین المللی پیام با اشاره به شیوع ویروس کرونا در کشور، ضمن تقدیر از ایثار و جانفشانی کادر پزشکی کشور از تمام فعالان اقتصادی درخواست کرد تا سهم خود را در حفظ حیات تولید و پاسداری از اشتغال کارگران در این شرایط به خوبی ایفا کنند.

آمنه شهیدی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

آخرین اخبار آرشیو