با هدف ساماندهی دفع آب های سطحی و رفع آبگرفتی های شهر قشم انجام شد؛

احداث 4 کانال به طول بالغ بر ١٢٥٠ متر با اعتبار 80 میلیارد ریال

مدیر امور شهری و روستایی سازمان منطقه آزاد قشم از احداث یک هزار و ٢٥٠ متر کانال بتنی و ایجاد صدها متر جوی و کانال فرعی برای دفع آب های سطحی و رفع آب گرفتگی های سطح شهر قشم با اعتباری بالغ بر 80 میلیارد ریال خبر داد.

به گزارش فرینا به نقل از فارس، فرج طهماسبی با اعلام این خبر، بیان کرد: با هدف هدایت و دفع آب های سطحی شهری قشم چهار کانال بتنی در نقاط مختلف شهر ساخته شده و به بهره برداری رسیده است.
طهماسبی ادامه داد: دو کانال جمع آوری آب های سطحی حدفاصل چهارراه رسالت تا چهارراه فلسطین و همچنین میدان شهدا تا چهارراه رسالت به طول 490 متر در ابعاد 100 در 120 سانتی متر در محدوده بالادست محله چابهار شهر قشم، به کانالی که پیش از این ساخته شده متصل گردیده و شرایط را برای دفع آب های سطحی این نقاط فراهم کرده است.
وی افزود: همچنین کانالی برای دفع آب های سطحی در محدوده میدان دوحه تا حوضچه صیادی به 211 متر مراحل اجرایی آن به پایان رسیده و آماده بهره برداری است.
مدیر امور شهری و روستایی سازمان منطقه آزاد قشم گفت: در مجاورت میدان حافظ و سایت سمن نیز کانالی به طول 550 متر و در ابعاد 100 در 150 سانتی متر در حال احداث ميباشد که در نتیجه عملکرد آن آب های سطحی ناشی از بارندگی در شهرک های سیستان، بوستان و گلستان به سمت دریا هدایت می شود.
طهماسبی تصریح کرد: چهارمین کانال دفع آب های سطحی شهر قشم در مجاورت مجموعه سیتی سنتر به سمت پارک زیتون قرار دارد که با 80 درصد پیشرفت فیزیکی مراحل پایانی آماده سازی را طی می کند.
وی ادامه داد: همچنین در راستای اصلاح معابر و با هدف رفع آبگرفتگی های حاصل از بارندگی، تاکنون صدها متر جوی و کانال فرعی در نقاط مختلف شهر احداث و به بهره برداری رسیده است.
به گفته مدیر امور شهری و روستایی سازمان منطقه آزاد قشم؛ در مجموع یک هزار و  ٢٥٠ متر کانال بتنی و بیش از 2 هزار متر کانال فرعی و جوی با هدف حل مشکل دفع آب های سطحی و رفع آبگرفتگی های سطح شهر قشم با اعتباری بالغ بر 80 میلیارد ریال ایجاد شده است.
طهماسبی اضافه کرد: مدیریت امور شهری و روستایی در منطقه آزاد قشم متولی امور و فعالیت هایی است که به صورت رسمی یا غیررسمی در فرآیند توسعه شهر اثرگذار بوده و وظایفی فراتر از اختیارات  سایر ارگان های شهری را برعهده دارد.
وی در پایان خاطرنشان کرد: حسب دستورات مدیرعامل محترم سازمان منطقه آزاد قشم و با برنامه ریزی و تلاش های صورت گرفته توسط مدیریت فنى و زيربنايى و مديريت امور شهرى و روستايى معاونت عمرانى این سازمان، امیدواریم با بهره برداری از این پروژه ها، شاهد حل این مشکل در سطح شهر باشیم.

خبرنگار منطقه آزاد قشم امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.