به منظور تبین اندیشه های شهید بهشتی؛

نشست فرهنگ و اقتصاد در منطقه آزاد انزلی برگزار شد

به منظور تبین اندیشه های شهید بهشتی، نشست فرهنگ و اقتصاد با حضور دکتر آقایی معاون قضایی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان برگزار شد.

به گزارش فرینا، در این نشست معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد انزلی با اشاره به یکی از بیانات امام خمینی (ره) بیان کرد: شهید بهشتی یک ملت بود یعنی انسانی که از همه ظرفیت ها به منظور تحقق اهداف انقلاب و اسلام استفاده میکرد.

سید حجت مهدوی افزود: شهید بهشتی از فقه به قانون و از قانون به حقوق اساسی رسید و طول این مسیر همواره به دور از ریا در کنار مردم بود و در حقیقت ملت ایران و همه مردم آزاده و دل آگاه جهان این شهید را با عناوینی همچون‌ شهید مظلوم، پاره تن امام، داشتن اندیشه پویای اسلامی، فرد مجتهد، متدین، علاقه مند به ملت، اسلام و  برای جامعه، سیاستمداری لایق می‎شناسند.

در ادامه این نشست معاون قضایی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان به همت این شهید والا مقام در شکل گیری قوه قضائیه اشاره و بیان کرد: شهید بهشتی معمار کبیر دستگاه قضایی بود و بعد از پیروزی انقلاب اسلامی امام راحل مسولیت تدوین شورای انقلاب  و تاسیس حزب جمهوری اسلامی را به عهده ایشان گذاشت که با همت و درایت در این مسیر نیروی های جوان و خوش فکری را در بدنه نظام تربیت نمود.

آقایی با اشاره به اینکه ایشان عالمی وارسته و ژرف اندیش و فاضلی برجسته و آینده اندیش بود افزود: نبوغ فکری و چشم اندازی که برای آینده ترسیم کرده بود موجب شد تا دشمنان نظام و اسلام اورا به شهادت برسانند و شهید بهشتی در واقع اسوه خضوع و خشوع ، اسطوره صبر و به تعبیر مقام معظم رهبری انسانی پاک و معصومی بود.

معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان خاطرنشان کرد: اگر امروزه ملت ایران به‌جای رسیده و در دنیا از این کشور به افتخار یاد می کنند به خاطر برکت خون این شهدا از جمله شهید بهشتی بوده و ما باید ادامه دهنده راه و آرمان‌های آنها باشیم و نباید یاد، نام و راه شهدا فراموش شود.

خبرنگار منطقه آزاد انزلی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

آخرین اخبار آرشیو