با حضور مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم صورت گرفت؛

رونمایی از پوستر جشنواره ملی نگارگری رضوی

با حضور مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم، پوستر جشنواره ملی نگارگری رضوی به عنوان بخشی از برنامه های هجدهمین جشنواره فرهنگی و هنری امام رضا (ع) رونمایی شد.

به گزارش رفرینا، حمیدرضا مومنی در این مراسم با اظهار خرسندی از انتخاب قشم به عنوان میزبان این جشنواره ملی بیان کرد: این جزیره ظرفیت بسیار ارزشمندی برای برگزاری جشنواره های مختلف فرهنگی و هنری دارد و با برخورداری از تاریخ غنی و قدمت هنر، می تواند میزبان همایش های مهم فرهنگی و هنری باشد.

براساس این گزارش در حاشیه این آیین رونمایی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی سازمان منطقه آزاد قشم گفت: مطابق برنامه ریزی صورت گرفته امسال قشم میزبان جشنواره ملی نگارگری رضوی به عنوان بخشی از سری برنامه های هجدهمین جشنواره فرهنگی و هنری امام رضا(ع) خواهد بود.

علیرضا کمساری با بیان این مطلب، افزود: با توجه به شیوع ویروس کرونا، شیوه برگزاری برنامه های مرتبط با هجدهمین جشنواره بین‌المللی امام رضا (ع) در سال جاری تغییر کرده و در استان های مختلف کشور به صورت ویژه برگزار می شود و منطقه آزاد قشم به عنوان میزبان جشنواره ملی نگارگری انتخاب شده است.

کمساری ادامه داد: این جشنواره ملی در سه بخش نگارگری با موضوعات دینی و مذهبی، گل و مرغ و تذهیب با حضور هنرمندان این عرضه برگزار خواهد شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی سازمان منطقه آزاد قشم تصریح کرد: علاقه مندان به حضور در این جشنواره ملی تا دهم دی ماه سال جاری مهلت دارند تا تولیدات هنری خود را از طریق سایت این جشنواره به آدرس www.Shamstoos.ir ارسال نمایند.

به گفته کمساری؛ مطابق برنامه ریزی صورت گرفته و طبق تقویم این جشنواره پنجم بهمن ماه نمایشگاه آثار جشنواره افتتاح شده و پانزدهم بهمن ماه مراسم اختتامیه برگزار و از نفرات برتر این جشنواره تقدیر می شود.
وی خاطرنشان کرد: نگارگری ایرانی هنری است که اتصال قوی و محکمی با عرفان و معنویات دارد و از سطحی نگری و پرداختن به فرم به صورت خالص محفوظ مانده و در آن محتوا و موضوع پیوسته مورد نظر است.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی سازمان منطقه آزاد قشم ادامه داد: ایجاد بستری مناسب برای رشد و حمایت از هنرهای ملی و سنتی کشور، تشویق هنرمندان جوان و مستعد نگارگر و حمایت از خلق آثار هنری در جهت ارتقای معنویت در سطح جامعه از اهداف برگزاری جشنواره ملی «نگارگری رضوی» است.
کمساری در پایان با دعوت از هنرمندان نگارگر سراسر کشور برای شرکت در جشنواره ملی نگارگری رضوی، اعلام کرد: علاقمندان برای شرکت در این جشنواره ملی می توانند با مراجعه به سایت "شمس توس" از فراخوان این جشنواره مطلع شوند.
گفتنی است؛ مراسم رونمایی از پوستر جشنواره ملی نگارگری رضوی در منطقه آزاد قشم، با حضور حمیدرضا مومنی رییس هیات مدیره و مدیرعامل این سازمان، مرتضی شیخ زاده معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری، علیرضا کمساری مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی، نریمان توکلی جویباری مشاور و مدیر حوزه مدیرعامل سازمان و حسین مرادی مدیر روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد قشم برگزار شد.

خبرنگار منطقه آزاد قشم امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.