در ۳ ماهه سال جاری؛

افزایش ۱۲۶ درصدی کالاهای صادراتی از گمرک فرودگاه امام خمینی(ره)

مدیرکل گمرک فرودگاه امام خمینی (ره) با اشاره به این که عمده کالاهای صادراتی این گمرک شامل زعفران، طلا، فرش، گلیم و دارو می باشد گفت: در ۳ ماهه امسال ۱ هزار و ۲۸۴ تن کالا به ارزش ۲۳۱ میلیون و ۳۱۸ هزار دلار به خارج کشور صادر شده که از لحاظ ارزش، کالاهای صادراتی این گمرک رشدی ۱۲۶ درصدی را نسبت به مدت مشابه سال قبل داشته است.

به گزارش فرینا به نقل از ایلنا، صفاری طاهری با اشاره به این که عمده کالاهای صادراتی این گمرک شامل زعفران، طلا، فرش، گلیم و دارو است افزود: در ۳ ماهه امسال ۱ هزار و ۲۸۴ تن کالا به ارزش ۲۳۱ میلیون و ۳۱۸ هزار دلار به خارج کشور صادر شده که از لحاظ ارزش، کالاهای صادراتی این گمرک رشدی ۱۲۶ درصدی را نسبت به مدت مشابه سال قبل داشته است.
طاهری گفت: درآمد این اداره کل در ۳ ماهه امسال به ۵ هزار و ۸۲۶ میلیارد ریال رسید که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۲۴ درصد افزایش داشته است.
در رویه واردات نیز ۶ هزار و ۳۹۶ تن کالا شامل دارو، مواد اولیه دارو، قطعات و تجهیزات پزشکی به ارزش ۸۲۴ میلیون و ۷۶۸ هزار دلار از کشورهای چین، آلمان و هند وارد و از طریق این گمرک ترخیص شده است.
وی افزود: در حوزه مسافری گمرک فرودگاه امام خمینی(ره) با توجه به این که بزرگ‌ترین مرز هوایی کشور است تعداد ۶۵ هزار و ۵۷ نفر مسافر از مرز هوایی این گمرک تردد داشته اند که از این تعداد ۴۶ هزار ۴۹۵ نفر مسافر ورودی و ۱۸ هزار و ۵۶۲ نفر مسافر خروجی داشته ایم که تشریفات گمرکی کالای همراه مسافرین را همکاران ما با کنترل نامحسول و تجهیزات غیرمزاحم در کمترین زمان ممکن انجام داده اند.
مدیرکل گمرک فرودگاه امام خمینی (ره) با اشاره به فعالیت گمرک منطقه آزاد فرودگاه امام خمینی(ره) آن را پتانسیلی مثبت در راستای ایجاد اشتغال مولد در کشور عنوان کرد و گفت: در ۳ ماهه امسال از گمرک منطقه آزاد فرودگاه امام ۳۰ هزارتن کالا به ارزش ۳ میلیون و ۹۹۶ هزار دلار وارد و به سایر نقاط کشور ترانزیت شده که امید است این گمرک با بهره گیری از تمام ظرفیت و توان خود نقش مهمی در جهت رشد اقتصادی کشور ایفا نماید.
طاهری حجم ورودی کالاها و داروهای مقابله با کرونا از این اداره کل را، از اسفندماه سال گذشته ۱ هزار و ۱۵۱ تن اعلام کرد و افزود: از اسفند سال قبل کالاهایی همچون دستگاه ونتیلاتور، دستگاه تولید ماسک، کیت های تشخیص آزمایشگاهی، دستگاه اسکن حرارتی و... در کوتاهترین زمان ممکن از این گمرک ترخیص شده و در اختیار بیمارستان ها و سازمان های ذیربط قرار گرفته است.

آمنه شهیدی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.