فعالیت دانشگاه بین‌المللی چابهار در راستای تربیت نیروی انسانی کارآمد در سواحل مکران

سرپرست دانشگاه بین‌المللی چابهار در جنوب سیستان و بلوچستان گفت: این دانشگاه در راستای تربیت نیروی انسانی کارآمد و خلاق در سواحل مکران فعالیت می‌کند و نقش مهمی در توسعه این سواحل و تامین نیرو دارد.

به گزارش فرینا، ناصر آبروش در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهارداشت: دانشگاه بین‌المللی چابهار در سال ۱۳۸۱ با  پذیرش دانشجو در هشت رشته با همکاری دانشگاه لندن کار خود را آغاز کرد به طوریکه امتحانات آن در پایان سال تحصیلی توسط همان دانشگاه برگزار و ارزیابی شده و در نهایت مدرک کارشناسی نیز توسط دانشگاه لندن اعطا می‌شود.

آبروش با بیان اینکه در سال ۱۳۸۸ دانشگاه بین‌المللی چابهار با گسترش مواد آموزشی در ۱۰ رشته تحصیلی در مقطع کارشناسی، پذیرش دانشجو از طریق کنکور سراسری را  آغاز کرد افزود: هم‌اینک این دانشگاه در بیش‌از ۲۰ رشته تحصیلی در مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد دانشجو پذیرش می‌کند.

وی گفت: این دانشگاه به منظور انجام رسالت خود در راستای توسعه آمادگی و تربیت دانشجویان مسئولیت پذیر، با خلاق و متخصص ضمن بکارگیری بالاترین استانداردهای دانشگاهی نسبت به طراحی فعالیت‌های تحصیلی مطابق با شرایط دنیای واقعی امروز اقدام کرده است.

سرپرست دانشگاه بین‌المللی چابهار ادامه داد: تربیت نیروی متخصص برای کشور بویژه مناطق آزاد، تقویت فرهنگ ملی در کنار توسعه دانش و مهارت‌های فردی، تلاش جهت موفقیت دانشجویان با برنامه‌ریزی، ساماندهی، مراقبت و ارائه خدمات لازم و تقویت پیوندهای علمی آموزشی و پژوهشی با موسسات آموزش عالی با سابقه و فعال در سطوح ملی و بین‌المللی را اساس شکل‌گیری دانشگاه بین‌المللی چابهار بیان کرد.

بورسیه جوشکاری تخصصی زیرآب به هنرآموزان چابهاری اعطا می‌شود 

سرپرست دانشگاه بین المللی چابهار گفت: متقاضیان بومی چابهار که آشنایی با حرفه جوشکاری داشته باشند در رشته جوشکاری تخصصی زیرآب بورسیه می‌شوند.

آبروش ظهار داشت: متقاضیان با نام‌نویسی از طریق سایت دانشگاه به آدرس www.iuc.ac.ir و پس از بررسی مستندات و احراز صلاحیت به آموزشگاه غواصی فناوری دریایی مازندران در بابلسر جهت گذراندن دوره سه ماه اعزام می‌شوند.

وی افزود: هرینه این دوره سه ماهه ۳۵ میلیون تومان است که توسط آموزشگاه غواصی فناوری دریایی مازندران در بابلسر پرداخت می‌شود.

سرپرست دانشگاه بین المللی چابهار بیان کرد: همکاری مشترک مدیریتی،آموزشی و پژوهشی سه جانبه سازمان منطقه آزاد، دانشگاه بین المللی چابهار و موسسه آموزش عالی و اندیشه اسلامی دانشگاه بین المللی چابهار و موسسه آموزش عالی و اندیشه اسلامی در راستای تسریع رشد جامعه محلی این شهرستان براساس ظرفیت‌های منطقه در حوزه صنایع خلاق در زمینه‌های مختلف مدیریتی،آموزشی و پژوهشی تفاهم‌نامه همکاری امضا کردند.

آبروش گفت: همکاری‌های مدیریتی شامل طراحی و تاسیس شتاب دهنده تخصصی صنایع خلاق در این دانشگاه، انجام خدمات مشاوره و نظارت بر طرح‌های همسو با موضوع و ایجاد کمیته مشترک بین موسسه و دانشگاه برای فعالیت‌های دو جانبه با  نهادها و دستگاه‌های اجرایی هستند.

وی اظهارداشت: همکاری‌های آموزشی، فراهم کردن ظرفیت کافی و شرایط مناسب برای انجام دوره‌های کارآموزی دانشجویان هر دو طرف، اجرای کارگاه‌ها و دوره‌های آموزشی به صورت مشترک (برای دانشجویان، فعالان اقتصادی و هنرجویان) است.

بورسیه دانش‌آموزان مستعد دبیرستان دانا و توانا پیگیری شود

سرپرست دانشگاه بین‌المللی چابهار بر همکاری‌های مشترک علمی و تخصصی جهت پیشبرد و تحقق اهداف با دبیر ستاد توسعه سواحل مکران تاکید کرد و افزود: هماهنگی برای بورسیه دانش آموزان مستعد دبیرستان دانا و توانا و توجه به انجام کارهای فرهنگی به‌ عنوان زیربنای توسعه و راه‌اندازی وب‌سایت دبیرخانه با استفاده از امکانات منحصربه‌ فرد دانشگاه از جمله مورد توافق طرفین با دبیرخانه ستاد توسعه سواحل مکران بودند.

آبروش بیان کرد: معرفی فرصت‌های سرمایه‌گذاری در زمینه کسب‌وکارهای اقتصاد دانش‌ محور، مساعدت دانشگاه برای برگزاری دوره‌ای مجازی و هماهنگی جهت برگزاری همایش با محور توسعه سواحل مکران در زمستان سالجاری از دیگر موارد مورد توافق با ستاد توسعه سواحل مکران بودند.

وی تصریح کرد: توسعه سواحل مکران در دستیابی به توسعه پایدار مناطق جنوب و شرق کشور در بهره‌گیری از ظرفیت دسترسی به آب‌های بین‌المللی نقش بسزایی دارند.

تخفیف ۱۰ درصدی شهریه دانشجویان در شرایط کرونایی

سرپرست دانشگاه بین المللی چابهار گفت: این دانشگاه در نظر دارد با توجه به شیوع بیماری کرونا و همه گیر شدن آن، برای تمامی دانشجویان ۱۰ درصد تخفیف شهریه ثابت اعمال کند.

آبروش ادامه داد: در شرایط بحران کنونی، این دانشگاه، متعهدانه و به منظور حفظ استمرار نظام آموزشی، تمامی خدمات آموزشی اعم از برگزاری کلاس‌ها و دوره‌های کوتاه مدت آموزشی را به صورت مجازی ارائه می‌کند.

وی بیان کرد: این تصمیم بنا به مصوبه شورای آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه و در راستای مسئولیت‌های اجتماعی دانشگاه اتخاذ و ابلاغ شده است.

سرپرست دانشگاه بین المللی چابهار افزود: بدیهی است دانشجویانی که تسویه حساب مالی خود را بصورت کامل انجام داده باشند به میزان تخفیف در نیمسال آینده بستانکار خواهند بود.

آبروش گفت: برای اینکه خللی در روند گرفتن کارت ورود به جلسه امتحان وارد نشود، همانند گذشته سامانه تسویه حساب مالی باز بوده و دانشجویان  می‌توانند ضمن تسویه حساب، بقیه مراحل را نیز پیگیری کنند.

کارگاه مشترک دانشگاه بین‌المللی چابهار با شرکت فن‌آوران سیمرغ دانش

وی بیان کرد: وبینار جامع تابلو خوانی بورس ۲۵ تیر ساعت ۱۶ تا ۱۸ بصورت مجازی از طریق نام‌نویسی در سایت دانشگاه بین المللی چابهار و با شهریه رایگان برگزار می‌شود.

سرپرست دانشگاه بین المللی چابهار افزود: تمام علاقه مندان به بورس و روش نوین سرمایه گذاری با سرفصل‌های سایت TSETMC، زمان مناسب خرید و فروش، قدرت خریدار و فروشنده، معاملات کد به کد و بلوکی، حجم مشکوک، ورود و خروج پول به سهم(پول هوشمند)، نشانه های ورود و خالی کردن سهم، فشار فروش و فشار خرید، نسبت خریدار به فروشنده و سیگنال‌های آن، تکنیک ساعت، الگوی تیک و تیک معکوس آشنا و در این دوره به معرفی یک سبک تحلیلی در بازار بورس به اسم تابلو خوانی می‌پردازند.

آبروش ادامه داد: این دوره بدون پیش نیاز بوده و تمامی مواردی که در تابلو خوانی باید مورد بررسی قرار گیرد از ابتدا توضیح داده خواهد شد و در انتهای دوره شرکت کنندگان قادر خواهند بود ورود و خروج پول هوشمند و سهم‌هایی که جای مناسبی برای ورود هستند یا اینکه زمان فروش آنهاست کامل مسلط شوید.

وی گفت: کارشناس مسوول این دانشگاه با تلفن ۰۹۱۲۳۹۵۶۴۷۹ و پشتیبانی وب ۰۹۱۹۱۱۳۲۷۶۷ کارشناس مسئول موسسه سیمرغ دانش ۰۹۰۳۸۴۱۳۷۳۷ جهت اطلاعات بیشتر به علاقه‌مندان معرفی می‌شود.

سرپرست دانشگاه بین المللی چابهار بیان کرد: فاز نخست نقشه معماری مجتمع آموزشی شبانه روزی مدارس منطقه آزاد چابهار در این دانشگاه به تصویب رسید.

آبروش افزود: فاز یک این مجتمع شامل نقشه‌های معماری مجتمع آموزشی متوسطه دوم (دخترانه- پسرانه) هستند که با حمایت سازمان منطقه آزاد چابهار در این دانشگاه ساخته می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: این پروژه آموزشی، برای دانش آموزان پسر و دختر متوسطه دوم پیش‌بینی شده که مجهز به امکاناتی شامل فضای آموزشی، سالن مطالعه، سالن اجتماعات آزمایشگاه فیزیک، شیمی، نمازخانه، سایت رایانه، سالن‌های ورزشی، خوابگاه و فضای سبز است.

راه اندازی سامانه آموزش الکترونیک دانشگاه بین‌المللی چابهار

سرپرست دانشگاه بین المللی چابهار گفت: با توجه به شیوع بیماری کرونا و رعایت سلامت اساتید، دانشجویان و کارشناسان و به منظور جلوگیری از اختلال در نظام آموزشی و پیشرفت شاخص‌های علمی و پژوهشی دانشجویان و اساتید دانشگاه، این مرکز سامانه آموزش الکترونیک را راه‌اندازی کرده است.

وی افزود: دانشگاه بین‌المللی چابهار، به عنوان دانشگاه نسل چهارم همچنان پیشتاز در فناوری‌های نوین است بدین منظور این سامانه می‌تواند از وقفه‌ به وجود آمده در تحصیل دانشجویان جلوگیری کند.

سرپرست دانشگاه بین المللی چابهار بیان کرد: برنامه‌ریزی انجام شده در سامانه آموزش الکترونیک در مقاطع مختلف تحصیلی، به صورت غیرحضوری برای ۲۰۲ کلاس و ۱۸۰۰ کاربر ظرفیت سامانه در هفته است.

آبروش ادامه داد: لینک سامانه آموزش الکترونیک دانشگاه به نشانی www.iuc.ac.ir است.

وی گفت: این دانشگاه ۱۳رشته در مقطع کارشناسی و کارشناسی ناپیوسته و همچنین ۹ رشته در مقطع کارشناسی ارشد دارد. 

سرپرست دانشگاه بین‌المللی چابهار با بیان اینکه تا کنون ۲ هزار دانشجو از دانشگاه بین‌المللی چابهار فارغ‌التحصیل شده‌اند افزود: هم‌اینک ۴۵۰ دانشجو در این دانشگاه مشغول به تحصیل هستند.

خبرنگار منطقه آزاد چابهار امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.