مشکل مهارت دانش‌آموختگان استان بوشهر با کمک منطقه ویژه پارس حل می‌شود

مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس گفت: کسب علوم به شکل تئوری و نبود مهارت عملی بخشی از مشکلات بیکاری فارغ‌التحصیلان دانشگاهی است که این مشکل با همکاری این و آموزش فنی و حرفه‌ای در استان بوشهر برطرف می‌شود.

به گزارش فرینا به نقل از ایرنا، ایرج خرمدل در نشست با مدیرکل و معاونان آموزش فنی و حرفه‌ای استان بوشهر افزود: مهارت‌ورزی مولفه محوری در کاهش نرخ بیکاری است و مسئولان استان بوشهر باید با حمایت از مجموعه آموزش فنی و حرفه‌ای در این زمینه راهبردهای اثربخشی تعریف و اجرا کنند.
خرمدل ادامه داد: تجهیزات و لوازم آموزشی مراکز فنی و حرفه‌ای فرصتی برای کسب علوم کاربردی  فراهم کرده و بایدجوانان و کارجویان استان بوشهر از آن به نحو مطلوب استفاده کنند.
وی با بیان اینکه حرفه‌آموزی جوانان و فارغ‌التحصیلان دانشگاهی شاه کلید تثبیت شغل و توسعه پیشرفت در هر صنعتی است، تاکید کرد: مهارت‌آموزی و ارائه مهارت تخصصی باید در بین جوانان و دانش‌آموختگان دانشگاهی نهادینه شود تا صنعتی پیشرو در تولید و بهره‌وری داشته باشیم.
مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس گفت: شانس یافتن افراد مهارت آموز در پیدا کردن شغل ۲۳ درصد بیشتر از کسانی است که مهارت ندارند و نیروی کاری وارد مجموعه منطقه ویژه اقتصادی انرژژی پارس می‌شود که گواهینامه صلاحیت حرفه‌ای آموزش فنی و حرفه‌ای را دریافت کرده باشند.
خرمدل ادامه داد: برنامه‌های فنی ‌و حرفه‌ای برای آموزش نیروهای صنایع سبب افزایش بهره‌وری و رشد اقتصادی می‌شود و با توسعه مهارت آموزی، موضوع ارتقای کیفیت محصولات در کشور درست می‌شود و می‌توان در امر توسعه در منطقه پیشرو شویم.
مدیر کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان بوشهر گفت: مهارت موجب می‌شود افراد سریع وارد بازار کار شده و به اشتغال برسند اما بخش زیادی از جویندگان کار فاقد مهارت هستند و نمی‌توانند در بازار کارسهم خود را کسب کنند.
عبدالمجید دراهکی با بیان اینکه همکاری آموزش فنی و حرفه‌ای و صنعت توسعه و بهره‌وری صنایع را به دنبال خواهد داشت، افزود: اگر می‌خواهیم در توسعه موفق باشیم باید مهارت‌آموزی را از دبستان شروع و نسل جوان کشور را از پایه با مهارت‌های فنی آشنا سازیم.
دراهکی با تقدیر از همکاری منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس در ایجاد ظرفیت‌های لازم برای راه‌اندازی مرکز ملی گاز کشور در شهرستان عسلویه گفت: افرادی که دارای گواهی نامه مهارت باشند می‌توانند در هر نقطه از جهان مشغول به کار شوند.
وی با اشاره به اهمیت مهارت افزود: سهم دانش، زایش مهارت است و از طریق مهارت می توان روابط را به نوعی دیگر معنا بخشید.

آمنه شهیدی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

آخرین اخبار آرشیو