تخصیص ۱.۳ میلیارد ریال برای راه‌اندازی گذر فرهنگ و هنر منطقه آزاد ماکو

معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد ماکو گفت:‌ به منظور توسعه کسب و کارهای فرهنگی و برای راه‌اندازی گذر فرهنگ و هنر منطقه، امسال در فاز اول یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون ریال اعتبار از محل درآمدهای سازمان هزینه می‌شود.

به گزارش فرینا، مهدی خلف‌خانی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این پروژه گذر فرهنگ و هنر منطقه آزاد ماکو با هدف توسعه کسب و کارهای فرهنگی و هنری،‌ ایمن سازی فضاهای سبز و تفریحی، توسعه صنایع خلاق و افزایش نشاط اجتماعی در پارک شادی ماکو راه اندازی می شود.

خلف خانی با بیان اینکه این طرح براساس تفاهم‌نامه‌ همکاری بین سازمان منطقه آزاد ماکو و شهرداری ماکو اجرا می شود، افزود: ماکو به عنوان منطقه ای با هویت تاریخی چند هزار ساله، غنی از چنین معابر و گذرهای تاریخی است که می‌توان با برنامه ریزی در زمینه کالبدی و نرم افزاری از ظرفیت آن‌ها برای بیان مفاهیم فرهنگی و هنری بهره جست.

وی بیان کرد: حمایت از کسب و کارهای هنری و فرهنگی، توسعه فضاهای فرهنگی و هنری، رونق صنایع خلاق، حمایت سرمایه گذاری بخش خصوصی در راه اندازی کسب و کار فرهنگی، پشتیبانی از کارآفرینی و فعالیت های نوآورانه در حوزه فرهنگ و هنر، فراهم آوردن امکانات لازم برای افزایش دسترسی مردم به آثار فرهنگی و هنری، افزایش نشاط اجتماعی، کمک به توسعه پایدار شهری و احیای هویت فرهنگی شهرها از اهداف عمده این طرح است.

معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد ماکو اضافه کرد: شهرداری ماکو نیز متعهد به تامین روشنایی و ساماندهی فضای سبز محل اجرای این پروژه شد که در قالب امضای تفاهم نامه بزودی اجرا می شود.

منطقه آزاد ماکو شامل شهرهای ماکو، شوط و پلدشت بزرگترین منطقه آزاد کشور در شمال استان آذربایجان غربی واقع شده است.

خبرنگار منطقه آزاد ماکو امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

آخرین اخبار آرشیو